logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  04.11.2013

Carlsberg i Auchan zbierają butelki



Carlsberg Polska i Auchan Polska zorganizowały wspólną akcję edukacyjną o butelkach zwrotnych pod nazwą „Butelka zwrócona – przyroda chroniona”. W ramach tej inicjatywy jej organizatorzy zachęcali klientów do odnoszenia butelek do sklepów, wskazując korzyści ekonomiczne i ekologiczne. Pilotażowa akcja odbyła się w dniach 17 – 20 października oraz 24 – 27 października w Auchan Piaseczno.

Ideą akcji jest zachęcenie Polaków do odnoszenia butelek do sklepów i pokazanie, że ma to znaczenie dla środowiska naturalnego. Zwrotna butelka szklana jest zaprojektowana tak, by służyć kilka lat i wykonać około 20 cykli od browaru do konsumenta, przy zachowaniu estetyki opakowania.

Na rynku polskim butelka krąży jedynie do 8-12 cykli. Prawie co drugie piwo kupowane w kraju jest nalane do butelki zwrotnej z kaucją. W Polsce krąży 400 milionów butelek zwrotnych po piwie. Gdyby zamienić butelki zwrotne na jednorazowe lub przestać je całkowicie odnosić do sklepu, to powstałoby ok. 600 tysięcy ton stłuczki szklanej. Obecnie huty szkła przetwarzają ok. połowy tej ilości szkła ze wszystkich opakowań szklanych. Odnoszenie butelek zmniejsza ilość odpadów w środowisku i wpływa na oszczędność surowców do produkcji nowych butelek.

W ramach akcji, na klientów, którzy przynieśli 6 butelek zwrotnych i wrzucili je do specjalnego automatu na butelki, czekały otwieracze. Ponadto, na miejscu akcji, w Auchan Piaseczno, klienci otrzymywali ulotki informujące o korzyściach dla środowiska płynących ze zwrotu butelek oraz porady, jak mogą w życiu codziennym zadbać o otoczenie.

Akcja była komunikowana na stronach www organizatorów, na plakatach i ulotkach, rollupach i potykaczach reklamowych oraz nagłaśniana bezpośrednio w sklepie Auchan Piaseczno.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


  • 05.12.2022

    4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów


  • 29.11.2022

    Fundacja Dorastaj z Nami zwyciężyła w konkursie Raporty Zrównoważonego Rozwoju


  • 24.11.2022

    Butik Pełen Dobra udzielił wsparcia 60 tysiącom osób


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek