logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Carlsberg dla lokalnych społeczności
10.02.2015
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Carlsberg dla lokalnych społeczności



Carlsberg Polska zakończyła pierwszą edycję programu grantowego „Inicjatywy” skierowanego do lokalnych społeczności w sąsiedztwach browarów oraz biur. Dotacje przeznaczono na realizację ośmiu najciekawszych projektów, zgłoszonych w 2014 r. przez pracowników firmy. W ich realizację zaangażowanych było 54 wolontariuszy Carlsberg Polska, którzy przepracowali łącznie 337 godzin. W inicjatywy włączyli się również przedstawiciele władz samorządowych i lokalnych organizacji społecznych. Celem programu grantowego jest wspieranie społecznych inicjatyw pracowników i budowanie wartościowych relacji z lokalną społecznością.

Program grantowy „Inicjatywy”, promowany wśród pracowników Carlsberg Polska pod hasłem „Zróbmy razem coś dobrego”, zachęca ich do podejmowania inicjatyw na rzecz lokalnych społeczności. Jednym z kluczowych kryteriów przyznania dotacji jest długotrwały efekt realizowanych projektów, z korzyścią dla lokalnych społeczności, m.in. poprawa estetyki czy funkcjonalności otoczenia. Dodatkowym atutem przy ocenie zgłaszanych projektów jest nawiązanie współpracy z organizacją pozarządową, władzami lokalnymi lub uzyskanie wsparcia finansowego bądź merytorycznego od innych partnerów.

W ubiegłorocznej I edycji osiem zwycięskich projektów zostało wybranych w drodze konkursu przez kapitułę, składającą się z przedstawicieli kadry menedżerskiej Carlsberg Polska oraz organizacji pozarządowej, Fundacji Nasza Ziemia.

Zwycięskie inicjatywy skupiły się na organizowaniu przestrzeni dla społeczności lokalnej, zagospodarowywaniu terenu i edukacji. Trzy zrealizowane projekty były związane z aktywizacją sportową mieszkańców, kolejne trzy były nastawione na estetykę i komfort otoczenia, a pozostałe dwa dotyczyły bezdomnych zwierząt. Przeważająca część projektów grantowych zrealizowana została przez wolontariuszy Carlsberg Polska przy wsparciu lokalnych instytucji.

W I edycji  programu grantowego firma przyznała dofinansowanie pracownikom, którzy zainicjowali następujące projekty:

  1. Region Browaru Bosman – przystań dla rowerzystów przeznaczona dla mieszkańców okolic Przecławia.
  2. Region Browaru Okocim – urządzenia w formie siłowni zewnętrznej, w plenerze, w miejscowości Niwka.
  3. Region Browaru Okocim – profesjonalny punkt mycia zwierząt w schronisku dla bezdomnych zwierząt w Mielcu.
  4. Region Browaru Okocim – rewitalizacja pomnika Jana Albina Goetz Okocimskiego w Brzesku, znajdującego się przy Browarze Okocim.
  5. Region Browaru Okocim – wykonanie ogrzewania wielofunkcyjnego w świetlicy wiejskiej Łoniowa, co umożliwia organizację spotkań w ciągu całego roku, m.in. spotkań działających stowarzyszeń, grup dyskusyjnych, szkoleń czy sympozjów – z pomocą wolontariuszy z browaru.
  6. Region Browaru Okocim – uporządkowanie i zagospodarowanie terenu będącego dotychczas miejscem składowania odpadów, przy parkingu kościelnym w miejscowości Maszkienice.
  7. Region Śląsk – projekt multimedialnej edukacji społecznej na temat adopcji i sterylizacji zwierząt w Miejskim Schronisku dla Bezdomnych Zwierząt w Katowicach, realizowany także w miejscach publicznych, takich jak lecznice dla zwierząt i inne instytucje.
  8. Region Śląsk – organizacja zajęć sportowych (treningi piłkarskie) – z aktywnym udziałem wolontariuszy – dla mieszkańców miejscowości Niechcice i okolic oraz zakup bramek.







06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek