Rozpoczęła się kampania promująca matematykę, która ma zmienić negatywne postrzeganie "królowej nauk" i pokazać, że matematyka jest przydatna w życiu codziennym. Ma też złagodzić obawy przed tym przedmiotem na maturze wśród uczniów i nauczycieli. Tegoroczni abiturienci będą pierwszym po ćwierćwieczu przerwy rocznikiem, który przystąpi do takiego egzaminu.
Akcja prowadzona przez Centralną Komisję Egzaminacyjną składa się z dwóch części: edukacyjnej i wizerunkowej prowadzonych równolegle. W ramach kampanii edukacyjnej w programie TV4 rusza cykl pt. "MAT+MA – zobacz, jakie to proste", na który składa się 75 krótkich filmów. W każdym z 3,5-minutowych odcinków omawiane jest jedno zagadnienie matematyczne.
Kampania wizerunkowa opiera się na sześciu spotach telewizyjnych i sześciu radiowych, które pokazują różne ludzkie aktywności (twórczość artystyczna, żeglarstwo), w których znajomość matematyki jest nieodzowna. Udowadniają to m.in. Marta Sziłajtis-Obiegło, najmłodsza Polka, która samotnie opłynęła świat, dyrygent Łukasz Borowicz i fotograf Wojtek Wieteska.
Kampania telewizyjna będzie kosztowała 20 mln zł, z czego 85% pochodzi ze środków z Unii Europejskiej.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
18.07.2024
Siostra zakonna i zawodnik MMA — polskość może być bardzo różna
-
16.07.2024
31. finał ogólnopolskiej akcji Sprzątanie Świata
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy