logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  08.04.2014

C&A promuje bawełnę organiczną



Firma odzieżowa C&A wydała broszurę „Let’s take Bio Cotton to everyone every day”, ostrzegającą o zmniejszeniu podaży bawełny organicznej. Globalna produkcja bawełny organicznej w dalszym ciągu zmniejsza się mimo coraz większego popytu na międzynarodowych rynkach. W odniesieniu do globalnej produkcji bawełny aktualny udział bawełny ekologicznej wynosi 1 procent. Przyczyn tej sytuacji, zdaniem firmy odzieżowej, należy szukać między innymi w nieznajomości metod upraw organicznych i braku współpracy między społecznościami.

W celu zwrócenia uwagi na te problemy C&A opublikowała broszurę, zawierającą informacje o wartościach dodanych oraz aktualnych wyzwaniach związanych z uprawą bawełny organicznej i przedstawiającą związane z tym szanse dla wszystkich zaangażowanych stron w całym globalnym łańcuchu dostaw. C&A uważa, że szczególna odpowiedzialność spoczywa tutaj na firmach sprzedających tekstylia.

Firma w roku finansowym 2013 sprzedała ponad 100 milionów produktów z bio bawełny – uzyskując w ten sposób ponownie wzrost w porównaniu do poprzedniego roku. W ten sposób udział bawełny organicznej w całej kolekcji z bawełny wynosi około 38 procent. Przetwarzana bawełna organiczna uprawiana bez zastosowania pestycydów i nawozów sztucznych pochodzi w 75 procentach z farm objętych projektami wspieranymi przez C&A Foundation – korzysta z tego między innymi 60 tys. rolników w Indiach. Główną grupą docelową programów socjalnych i środowiskowych są gminy w regionach rolniczych – celem tych programów jest poprawa warunków życia rolników uprawiających bawełnę w tych regionach. W ten sposób realizowane są między innymi projekty obejmujące nawadnianie kroplowe i dostarczanie ekologicznego materiału siewnego oraz szkolenia dla farmerów i innych partnerów z łańcucha dostaw bawełny organicznej.

W tym duchu działa także „CottonConnect”, niezależna firma założona przez C&A w ramach partnerstwa z Textile Exchange oraz Shell Foundation. Celem „CottonConnect” jest bardziej zrównoważone kształtowanie światowych łańcuchów dostaw przez współpracę z 22 sprzedawcami detalicznymi tekstyliów i markami modowymi. W tym celu wszystkie osiągnięte zyski są wyłącznie reinwestowane.

Firma C&A obrała sobie długoterminowy cel polegający na tym, aby do roku 2020 cała kolekcja tekstyliów z bawełny była pozyskiwana ze zrównoważonych upraw. W ramach zachęcenia do działania fundacja zorganizowała ostatnio we współpracy z CottonConnect pierwszy panel dyskusyjny dotyczący bawełny organicznej, którego celem było zebranie wszystkich zaangażowanych przedstawicieli biznesu przy jednym stole i omówienie problemów związanych ze spadkiem produkcji.

Dalsze informacje na temat bawełny organicznej C&A oraz broszura „Let’s take Bio Cotton to everyone every day” są dostępne na stronie www.c-and-a.pl/biobawelna.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.02.2023

    LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan


  • 07.02.2023

    #NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


  • 05.12.2022

    4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek