Firma odzieżowa C&A wydała broszurę „Let’s take Bio Cotton to everyone every day”, ostrzegającą o zmniejszeniu podaży bawełny organicznej. Globalna produkcja bawełny organicznej w dalszym ciągu zmniejsza się mimo coraz większego popytu na międzynarodowych rynkach. W odniesieniu do globalnej produkcji bawełny aktualny udział bawełny ekologicznej wynosi 1 procent. Przyczyn tej sytuacji, zdaniem firmy odzieżowej, należy szukać między innymi w nieznajomości metod upraw organicznych i braku współpracy między społecznościami.
W celu zwrócenia uwagi na te problemy C&A opublikowała broszurę, zawierającą informacje o wartościach dodanych oraz aktualnych wyzwaniach związanych z uprawą bawełny organicznej i przedstawiającą związane z tym szanse dla wszystkich zaangażowanych stron w całym globalnym łańcuchu dostaw. C&A uważa, że szczególna odpowiedzialność spoczywa tutaj na firmach sprzedających tekstylia.
Firma w roku finansowym 2013 sprzedała ponad 100 milionów produktów z bio bawełny – uzyskując w ten sposób ponownie wzrost w porównaniu do poprzedniego roku. W ten sposób udział bawełny organicznej w całej kolekcji z bawełny wynosi około 38 procent. Przetwarzana bawełna organiczna uprawiana bez zastosowania pestycydów i nawozów sztucznych pochodzi w 75 procentach z farm objętych projektami wspieranymi przez C&A Foundation – korzysta z tego między innymi 60 tys. rolników w Indiach. Główną grupą docelową programów socjalnych i środowiskowych są gminy w regionach rolniczych – celem tych programów jest poprawa warunków życia rolników uprawiających bawełnę w tych regionach. W ten sposób realizowane są między innymi projekty obejmujące nawadnianie kroplowe i dostarczanie ekologicznego materiału siewnego oraz szkolenia dla farmerów i innych partnerów z łańcucha dostaw bawełny organicznej.
W tym duchu działa także „CottonConnect”, niezależna firma założona przez C&A w ramach partnerstwa z Textile Exchange oraz Shell Foundation. Celem „CottonConnect” jest bardziej zrównoważone kształtowanie światowych łańcuchów dostaw przez współpracę z 22 sprzedawcami detalicznymi tekstyliów i markami modowymi. W tym celu wszystkie osiągnięte zyski są wyłącznie reinwestowane.
Firma C&A obrała sobie długoterminowy cel polegający na tym, aby do roku 2020 cała kolekcja tekstyliów z bawełny była pozyskiwana ze zrównoważonych upraw. W ramach zachęcenia do działania fundacja zorganizowała ostatnio we współpracy z CottonConnect pierwszy panel dyskusyjny dotyczący bawełny organicznej, którego celem było zebranie wszystkich zaangażowanych przedstawicieli biznesu przy jednym stole i omówienie problemów związanych ze spadkiem produkcji.
Dalsze informacje na temat bawełny organicznej C&A oraz broszura „Let’s take Bio Cotton to everyone every day” są dostępne na stronie www.c-and-a.pl/biobawelna.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu
-
20.04.2022
Words don’t come easy to me
-
04.04.2022
Cena twojego wydruku z bankomatu
-
04.04.2022
Effie In Practice – zaproszenie na webinary
-
23.03.2022
#KręciNasRecykling – nowa akcja Oponeo.pl na rzecz środowiska naturalnego
-
18.02.2022
Osiem pytań o wolontariat pracowniczy