logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Butik Pełen Dobra udzielił wsparcia 60 tysiącom osób
24.11.2022
Tematy: Wydarzenia, Odpowiedzialny biznes / CSR, Polska, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Pomoc społeczna, Organizacje pozarządowe / NGO

Butik Pełen Dobra udzielił wsparcia 60 tysiącom osób



Od ponad sześciu miesięcy w łódzkim centrum handlowym Port Łódź funkcjonuje sklep, w którym rzeczy nie są sprzedawane, a przekazywane potrzebującym za darmo. Korzyści? 60 tysięcy osób, którym udzielono wsparcia, 40 tysięcy wydanych ubrań, 14 tysięcy paczek pomocowych i konkretne osoby rozpoczynające swoje życie na nowo.

Między 24 lutego a 22 listopada granicę polsko-ukraińską przekroczyło ponad 7,9 mln uchodźców z Ukrainy (dane Straży Granicznej). Łącznie od 24 lutego br. na Ukrainę wróciło ponad 6 mln osób, zatem szacuje się, że w Polsce przebywa obecnie niecałe 2 mln uchodźców, głównie kobiet, dzieci i osób starszych. Polski sektor handlowy wyjątkowo szybko i intensywnie zaangażował się w pomoc dla Ukraińców uciekających przed wojną do Polski. W Łodzi z inicjatywy Centrum Służby Rodzinie, Portu Łódź, IKEA oraz Humana Poland powstał Butik Pełen Dobra zlokalizowany w jednym z największych centrów handlowych w Polsce.

Przedsięwzięcie zorganizowane początkowo jako forma wsparcia dla osób w kryzysie uchodźczym stało się prężnie działającym projektem z rozwiniętym programem działań pomocowych dla Polaków oraz Ukraińców, którzy w związku z wybuchem wojny musieli uciekać ze swojego kraju do Polski. Obecnie Port Łódź przedłuża porozumienie z Centrum Służby Rodzinie na funkcjonowanie Butiku Pełnego Dobra, w planach jest też dalszy rozwój tego miejsca. Kontynuowane będą również działania podejmowane w ramach systemu Karty Pełnej Dobra, pierwszej tego typu inicjatywy w Polsce, łączącej różne organizacje w celu udzielania pomocy społecznej.

Zależało nam by stworzyć w Porcie Łódź godne i komfortowe miejsce z ubraniami dla osób potrzebujących wsparcia – takie, w którym sami będą mogli wybrać, te rzeczy, których naprawdę potrzebują – mówi Maria Szwed, Community Engagement Leader w Porcie Łódź. – Tworząc Butik Pełen Dobra przyświecała nam myśl, że zapewnienie poczucia godności i sprawczości osobom potrzebującym, jest tak samo ważne jak sama pomoc. Razem z Centrum Służby Rodzinie i łódzkim sklepem IKEA postanowiliśmy podjąć inicjatywę, która była pierwszym tego rodzaju przedsięwzięciem realizowanym w centrum handlowym. Miał to być bezpłatny sklep, w którym odzież byłaby selekcjonowana i pozyskiwana nie tylko od indywidualnych ludzi, ale też od dużego partnera, który działa od lat w branży odzieży z drugiej ręki. Na ten cel przeznaczyliśmy jeden z naszych wolnych lokali, a dzięki zaangażowaniu pracowników łódzkiego sklepu IKEA bardzo szybko zaaranżowaliśmy przestrzeń 180 mkw. na pełnoprawny sklep. Lokal został wyposażony w wieszaki, półki na buty, kosze, lustra i wygodne przymierzalnie. Dodatkowo zorganizowaliśmy w nim kącik dla dzieci, by rodzice spokojnie mogli wybrać ubrania dla siebie i swoich pociech. Chcieliśmy, by ludzie przychodzący do naszego butiku czuli się w nim dobrze i komfortowo.

Do weryfikacji osób potrzebujących wsparcia na terenie Łodzi i województwa łódzkiego służy Karta Pełna Dobra, która jest pierwszym systemem pomocy społecznej w Łodzi wdrożonym, aby pomagać w sposób rozsądny i przemyślany. Karta Pełna Dobra łączy działania kilku organizacji: Centrum Służby Rodzinie, Caritasu Archidiecezji Łódzkiej, Polskiego Czerwonego Krzyża oraz Butiku Pełnego Dobra w Porcie Łódź, który zapoczątkował całą inicjatywę. Na chwilę obecną wydanych zostało już 4 600 Kart Pełnych Dobra, na których zarejestrowanych jest ponad 9 500 osób (na jedną kartę może być zarejestrowana cała rodzina). W ramach wsparcia wydanych zostało 40 tysięcy ubrań, 30 tysięcy obiadów (m. in. w restauracji IKEA Łódź) oraz 14 tysięcy paczek z potrzebną żywnością, chemią domową, produktami higienicznymi dla dzieci itp. Konkretnego wsparcia udzielono aż 60 tysięcy razy.

Czym jest i komu przysługuje Karta Pełna Dobra tłumaczy Michał Bogusławski z Centrum Służby Rodzinie: Kiedy w Ukrainie wybuchła wojna, chcieliśmy realnie pomóc uchodźcom. Szukaliśmy nowoczesnych rozwiązań, które zapewnią sprawiedliwy i rozsądny dostęp do pomocy w tym chaotycznym czasie. Szybko zorientowaliśmy się, że obecne metody nie wystarczą, aby na bieżąco weryfikować potrzeby i dostosowywać rodzaj udzielanej pomocy. Postanowiliśmy zatem stworzyć system, który usprawniłby nasze działania. I tak powstała Karta Pełna Dobra, która ruszyła wraz z Butikiem Pełnym Dobra w Porcie Łódź. Na początku Karta była skierowana szczególnie do osób, które uciekły przed wojną w Ukrainie. Dzięki systemowi mogliśmy monitorować potrzeby i udzielać pomocy w zrównoważony sposób. Karta Pełna Dobra zapewniła potrzebującym sprawiedliwy dostęp do wsparcia organizacji pomocowych na terenie Łodzi i województwa łódzkiego. Dzisiaj chcemy, aby jak najwięcej osób mogło skorzystać z tego rozwiązania. Dążymy do tego, aby pomoc była zorganizowana, nikogo nie pomijała i zapobiegała nadużyciom. Jeśli chcemy zarejestrować się w systemie, potrzebne są: dowód osobisty, paszport, numer paszportu, numer innego dokumentu ukraińskiego lub inny dokument uprawniający do otrzymania pomocy. Karta Pełna Dobra to pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce, która łączy różne organizacje w celu udzielania pomocy społecznej.

W Butiku Pełnym Dobra pracownikami są sami Ukraińcy, którzy chętnie pomagają swoim rodakom odnaleźć się w nowej dla nich rzeczywistości. Jedną z takich osób jest Wiktoria, która po wybuchu wojny w Ukrainie przyjechała do Polski 12 marca. Już dzień później trafiła do Centrum Służby Rodzinie, gdzie pomagała swoim rodakom w znalezieniu mieszkania i pracy, była też tłumaczem. Następnie stała się częścią zespołu obsługującego Butik Pełen Dobra w Porcie Łódź. Obecnie jest studentką pierwszego roku sinologii, po studiach chce się przeprowadzić i zamieszkać w Chinach. W Butiku spotkałam wiele przyjaznych osób życzących mi powodzenia, zarówno Ukraińców, jak i Polaków – opowiada Wiktoria. – Chciałabym bardzo podziękować wszystkim wolontariuszom z Centrum Służby Rodzinie, wszystkim żołnierzom, koordynatorom i życzliwym ludziom, dzięki którym mogłam rozpocząć w Polsce nowe wspaniałe życie. Gdyby nie Wy, nie byłoby to możliwe.

Więcej informacji na temat Karty Pełnej Dobra dostępnych jest TUTAJ.

CSR NGO uchodźcy Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie wojna pomoc społeczna Ukraina pomoc humanitarna osoby w kryzysie uchodźczym


Nazwa wydarzenia:
Butik Pełen Dobra udzielił wsparcia 60 tysiącom osób
Tematy:
Odpowiedzialny biznes / CSR, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Pomoc społeczna, Organizacje pozarządowe / NGO
Kraje:
Polska
Nadawca:
Centrum Służby Rodzinie, Port Łódź, IKEA, Humana Poland





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek