Polska Akcja Humanitarna zainaugurowała kolejną odsłonę Kampanii Wodnej – programu niesienia pomocy ludziom pozbawionym dostępu do wody pitnej. Po raz pierwszy kampanii partneruje Cisowianka – marka wody mineralnej. W ciągu najbliższych dwóch lat partnerzy chcą zebrać środki na budowę i remont 11 studni w hrabstwie Uror na południu Sudanu. PAH szacuje, że dzięki temu pomoc otrzyma 11 tysięcy osób.
Specjalnie dla Kampanii Wodnej Cisowianka zaprojektowała butelkę 0,33 l z której cały zysk zostanie przekazany na konto PAH. Woda będzie w sprzedaży zarówno w dużych sieciach handlowych, jak i małych sklepach, za ok. 1 zł.
Ambasadorką Kampanii Wodnej została Agata Buzek. Aktorka wystąpi u boku Janiny Ochojskiej w spocie reklamowym. Weźmie również udział w działaniach edukacyjnym w ramach kampanii. – Mam nadzieję, że uda nam się pobudzić wyobraźnię ludzi, uświadomić im, co znaczy żyć bez łatwego dostępu do wody. Jakie mamy szczęście, że u nas woda jest wszędzie. Teraz mamy dodatkowo szansę, żeby się tym dobrem podzielić. I to bez żadnego wysiłku! Kupując wodę, którą i tak kupujemy, tylko wybierając tę, z której dochód pozwoli Polskiej Akcji Humanitarnej wybudować studnie w Sudanie. Wydaje mi się, że każdy, kto dowie się jak wygląda sytuacja w Sudanie, nie będzie potrzebował dodatkowej zachęty, aby włączyć się w akcję.
Kampania Wodna to program prowadzony przez PAH od pięciu lat. Jego celem jest zwrócenie uwagi na jeden z największych globalnych problemów związany z dostępem do wody pitnej. Obecnie aż jedna szósta ludzi na świecie cierpi z powodu pragnienia, a najtragiczniejsza sytuacja jest Afryce.
Aby uświadomić powagę problemu organizatorzy przygotowali Wodny Program Edukacyjny skierowany do uczniów polskich szkół. Podczas zajęć tematycznych młodzi ludzie dowiedzą się jak cennym surowcem jest woda oraz co każdy z nas może zrobić, aby jej nie zabrakło. Program edukacyjny będzie realizowany od stycznia 2009 roku.
Kampania Wodna realizowana jest przy pomocy i współpracy patronów medialnych: National Geographic Channel oraz Clear Channel.
Kampania ma charakter długofalowy – PAH i Cisowianka chcą ją prowadzić przez co najmniej 2 lata. Wsparciem PR kampanii zajmuje się agencja Papaya Group, a etykietę na butelkę Cisowianki zaprojektowała agencja Testardo Red Cell.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy