#BrukselaToNieKurort – idź na wybory 9 czerwca
#BrukselaTonieKurort to jedna z kampanii zachęcających do głosowania w zbliżających się wyborach do Parlamentu Europejskiego. „Wybierz kompetentnych ludzi” apeluje Fundacja Szkoła Liderów im. Zbigniewa Pełczyńskiego działająca na rzecz świadomego, opartego na wartościach przywództwa. Twórcy akcentują wyzwania, przed którymi stoi obecnie Europa – agresja ze strony Rosji, zmiany klimatyczne i rosnące ceny prądu w zderzeniu z ignorancją polityka, któremu na sercu leży wyłącznie własne dobro. Jak przekonują, „Bruksela” nie powinna być sposobem na „polityczne wakacje”, a miejscem, gdzie przygotowane do tej roli osoby decydują o losach Polski i Europy.
Do akcji przypisana jest strona BrukselaToNieKurort.pl, na której można znaleźć wytyczne, czym powinniśmy się kierować przy wyborze kompetentnych kandydatów. Musimy pamiętać, że reprezentujący nas ludzie będą odpowiedzialni za kwestie dotyczące kształtu prawodawstwa decydującego o takich sprawach jak środowisko, bezpieczeństwo, migracja, praworządność czy polityka społeczna. Poprzez te obszary Unia Europejska wpływa na kierunki krajowych polityk. Wybrani przez nas ludzie powinni:
– mieć na swoim koncie aktywną działalność na forum Parlamentu Europejskiego, wykazując się krytycznym myśleniem, umiejętnościami prowadzenia debaty w oparciu o argumenty czy pracy w różnorodnych zespołach;
– posiadać umiejętność skutecznego budowania silnych, ponadnarodowych koalicji na rzecz europejskiej jedności, w których wypracują stanowiska uwzględniające krajową specyfikę;
– potrafić sprawnie wykorzystywać unijny proces legislacyjny do ochrony naszych interesów oraz skutecznie forsować rozwiązania, które przyniosą Polkom i Polakom korzyści;
– rozumieć wyzwania współczesnego świata i potrafić wykorzystać sprawowaną funkcję do podejmowania reakcji na nie;
– znać unijne prawo oraz zależności między decyzjami zapadającymi na szczeblu unijnym a prawem krajowym.
Poprzez stronę można także zestawić własne poglądy z programami wyborczymi kandydatów oraz dowiedzieć się więcej o tym, jak oddać swój głos 9 czerwca. W akcję zaangażowano popularnych twórców internetowych – Kasię Gandor, Miłosza Wiatrowskiego-Bujacza i Paulinę Górską, którzy przybliżą na swoich kanałach priorytetowe zagadnienia, dla których Polska powinna przedstawić swoją perspektywę w Europie. Do kampanii dołączą także inne organizacje pozarządowe i społeczne.
txt: Karolina Sendal
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych