logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Broń ludzkiego życia
03.05.2008
Tematy: Kampanie, Polska, Prawa człowieka

Broń ludzkiego życia



Każdy podpis ma szansę uratować ludzkie życie. Do składania podpisów pod petycją o zniesienie kary śmierci namawia polski oddział Amnesty International. Akcję reklamuje plakat ze specyficznym nabojem w postaci długopisu.

Od 1990 roku ponad 40 krajów i regionów całkowicie zniosło karę śmierci na swych terytoriach. W skład tych krajów należą państwa afrykańskie (ostatnio Liberia i Wybrzeże Kości Słoniowej), obu Ameryk (Kanada, Paragwaj, Meksyk), Azji i Pacyfiku (Filipiny, Bhutan, Samoa) oraz Europy i Azji Środkowej (Albania, Mołdawia, Czarnogóra, Serbia, Turcja).

Raz zniesioną karę śmierci bardzo rzadko się przywraca. Od 1985 roku, ponad 50 państw zniosło prawnie karę śmierci lub uprzednie zniesienie jej dla zwykłych przestępstw rozszerzono na wszystkie wykroczenia. Podczas tego okresu tylko cztery kraje przywróciły karę śmierci. Dwa z nich – Nepal i Filipiny – ponownie ją zniosły. Egzekucje nie zostały wznowione w pozostałych dwóch (w Gambii i Papui-Nowej Gwinei).

Tymczasem 16 kwietnia br. Sąd Najwyższy Stanów Zjednoczonych postanowił, że procedury korzystania z zastrzyków śmiertelnych, stosowane w stanie Kentucky są zgodne z konstytucją. Decyzja ta może doprowadzić do wznowienia egzekucji w innych stanach kraju.

Amnesty International sprzeciwia się karze śmierci we wszystkich zasądzonych przypadkach – bezwarunkowo, bez względu na metodę wybraną do uśmiercenia skazańca. Stowarzyszenie uznaje, iż nie istnieje zjawisko ludzkiego, sprawiedliwego, wiarygodnego lub użytecznego systemu kary śmierci.



Nazwa kampanii:
Broń ludzkiego życia
Czas:
2008.4.28
Nadawca:
Amnesty International (Polska)
Wykonawca:
Euro RSCG 4D
Adresaci:
Wszyscy
Hasło kampani:
Broń ludzkiego życia





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek