Marka Bosch rok temu stworzyła aplikację Homergy na urządzenia mobilne, za pośrednictwem której zachęcała do wspólnego oszczędzania energii elektrycznej oraz grupowej rywalizacji.
Celem było mobilizowanie użytkowników do oszczędzania energii w mieszkaniach i kreowanie pozytywnych nawyków dbania o środowisko, a zaoszczędzone kilowatogodziny marka przeliczała na pieniądze na finansowanie projektów charytatywnych. Po roku zebrano 75 tys. zł na dwa projekty: wyposażenie Sali Doświadczania Świata, który będzie realizowany przez Towarzystwo Opieki nad Ociemniałymi w Laskach oraz zakup specjalistycznego urządzenia do kalibracji on-line implantów słuchowych. Ten ostatni będzie realizowany przez parafię Św. Anny w Łodzi, która rozszerzając zakres działalności pomocowej, przejęła projekt zakupu urządzenia do kalibracji implantów od Fundacji JP II z Łodzi.
Homergy to aplikacja na smartfony i tablety, dzięki której można było śledzić zużycie prądu w swoim domu. Po pobraniu Homergy należało zrobić zdjęcie licznika oraz wprowadzić opcjonalne dane, które ułatwiały oszczędzanie. Ponowne skanowanie po trzech dniach pozwalało ustalić średnie zużycie energii w gospodarstwie domowym, a zarazem stan wyjściowy do oszczędzania. Aplikacja podpowiadała, jak oszczędzać kilowatogodziny poprzez praktyczne porady. Wprowadzono także element rywalizacji, którego celem było mobilizowanie do osiągania coraz lepszych wyników – Homergy umożliwiało śledzenie własnych postępów w zakresie redukcji zużycia energii, jak również rywalizację między grupami.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.05.2023
Stare zwierzęta hodowlane
-
22.05.2023
Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023
-
19.05.2023
Rusza kolejna edycja kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”
-
11.05.2023
Koniec „charytatywnych nakrętek”
-
21.04.2023
Jak nie zmarnować szansy na Effie
-
17.04.2023
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany