Marka Bosch rok temu stworzyła aplikację Homergy na urządzenia mobilne, za pośrednictwem której zachęcała do wspólnego oszczędzania energii elektrycznej oraz grupowej rywalizacji.
Celem było mobilizowanie użytkowników do oszczędzania energii w mieszkaniach i kreowanie pozytywnych nawyków dbania o środowisko, a zaoszczędzone kilowatogodziny marka przeliczała na pieniądze na finansowanie projektów charytatywnych. Po roku zebrano 75 tys. zł na dwa projekty: wyposażenie Sali Doświadczania Świata, który będzie realizowany przez Towarzystwo Opieki nad Ociemniałymi w Laskach oraz zakup specjalistycznego urządzenia do kalibracji on-line implantów słuchowych. Ten ostatni będzie realizowany przez parafię Św. Anny w Łodzi, która rozszerzając zakres działalności pomocowej, przejęła projekt zakupu urządzenia do kalibracji implantów od Fundacji JP II z Łodzi.
Homergy to aplikacja na smartfony i tablety, dzięki której można było śledzić zużycie prądu w swoim domu. Po pobraniu Homergy należało zrobić zdjęcie licznika oraz wprowadzić opcjonalne dane, które ułatwiały oszczędzanie. Ponowne skanowanie po trzech dniach pozwalało ustalić średnie zużycie energii w gospodarstwie domowym, a zarazem stan wyjściowy do oszczędzania. Aplikacja podpowiadała, jak oszczędzać kilowatogodziny poprzez praktyczne porady. Wprowadzono także element rywalizacji, którego celem było mobilizowanie do osiągania coraz lepszych wyników – Homergy umożliwiało śledzenie własnych postępów w zakresie redukcji zużycia energii, jak również rywalizację między grupami.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
01.07.2022
Żabka chce zasilać zieloną energią wszystkie operacje własne
-
31.05.2022
Klimat, rozwój i biznes spotkały się w Warszawie. Za nami 9. Targi CSR
-
31.05.2022
Cezary Stypułkowski Przewodniczącym Jury Effie Awards Poland 2022
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
13.05.2022
Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci
-
03.05.2022
Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach