logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > BOSCH odkrywa młodych wynalazców
24.01.2013
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

BOSCH odkrywa młodych wynalazców



21 stycznia rozpoczęła się trzecia edycja programu edukacyjnego dla uczniów warszawskich i wrocławskich szkół gimnazjalnych, obejmująca warsztaty kreatywne i konkurs na wynalazek. Projekt prowadzony przez firmę Robert Bosch przy współpracy z Politechniką Warszawską i Wrocławską wsparły także Polska Akademia Nauk i Urząd Patentowy Rzeczpospolitej Polskiej.

Jak działa giroskop? Czym różni się aerodynamika w Formule 1 od zwykłych pojazdów? Co to jest inżynieria materiałowa i dlaczego odgrywa tak ważną rolę w procesie projektowania wynalazków? Jak otrzymać czyste srebro, wykorzystując do tego glukozę lub kwas mrówkowy? – to niektóre tematy tegorocznych warsztatów. Gimnazjaliści będą mieli okazję odwiedzić Politechnikę Warszawską i Wrocławską, by uczestniczyć w zajęciach poświęconych nauce i technice. Każdy uczeń będzie mógł wziąć udział w trzech warsztatach, podczas których pod okiem przedstawicieli Studenckich Kół Naukowych będzie w praktyce wykorzystywać wiedzę teoretyczną. Dodatkowo w tej edycji odbędą się dwa warsztaty na temat własności intelektualnej i ochrony patentów w Urzędzie Patentowym RP.

Wiedza zdobyta podczas warsztatów ma zainspirować do kreatywnego myślenia i przygotować gimnazjalistów do wzięcia udziału w drugiej części programu, czyli konkursie na wynalazek. Uczniowie mogą zgłaszać pomysły na urządzenia przyjazne dla środowiska, ekonomiczne w produkcji i możliwe do szerokiego zastosowania.

Nowości w III edycji Akademii obejmują rozszerzenie działalności Klubu Absolwenta, m.in. o warsztaty w siedzibie firmy Bosch czy spotkania współorganizowane z partnerami programu. Na stronie internetowej www.akademiawynalazcow.edu.plpojawią się nowe zakładki: „Who is who” poświęcona młodym wynalazcom oraz „Kreatywna szkoła” poświęcona szkołom, których uczniowie zakwalifikowali się do konkursu na wynalazek. Przewidziane są także dodatkowe atrakcje dla nauczycieli, np. konkurs na scenariusz lekcji.  

Zapisy na warsztaty w ramach Akademii Wynalazców im. Roberta Boscha trwają do 28 lutego 2013 roku. Nauczyciele mogą rejestrować swoich podopiecznych, wypełniając formularz zgłoszeniowy zamieszczony na stronie programu. Uczniowie zgłaszający swoje pomysły do konkursu na wynalazek muszą uczestniczyć w organizowanych w marcu i kwietniu warsztatach. Udział w Akademii jest bezpłatny, a finałowe zespoły mogą liczyć na dofinansowanie na etapie przygotowywania prototypów wynalazków. Zwycięzcy konkursu na pomysł wynalazku w obu miastach zostaną ogłoszeni podczas gal finałowych w czerwcu 2013 roku.

Celem projektu jest popularyzacja wśród młodzieży przedmiotów ścisłych – matematyki, fizyki, techniki oraz zainteresowanie jej uczelniami technicznymi. Dotychczas w projekcie wzięło udział 1500 uczniów, którzy zgłosili blisko 60 wynalazków.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek