logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Bosch nagrodził wynalazki gimnazjalistów
22.06.2016
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Bosch nagrodził wynalazki gimnazjalistów



20 czerwca na Politechnice Warszawskiej odbyła się gala finałowa 6. edycji Akademii Wynalazców im. Roberta Boscha. Pierwsze miejsce w konkursie na wynalazek zajął projekt Migacze. Urządzenie pełni role naręcznego, rowerowego sygnalizatora, który uruchamia się podczas skrętu. Wynalazek ma za zadanie zwiększyć bezpieczeństwo rowerzystów na drodze.

W tegorocznej edycji programu gimnazjaliści zgłosili 110 pomysłów na wynalazek. Spośród nich jury wybrało po 10 najlepszych projektów z Warszawy i Wrocławia, które zakwalifikowały się do II etapu konkursu. Zadaniem uczniów, którzy dostali się do ścisłego finału było przygotowanie prototypów zgłoszonych wynalazków. Jury składające się z przedstawicieli Politechniki Warszawskiej i Wrocławskiej, partnerów merytorycznych i medialnych wyłoniło po 3 najlepsze projekty z obu miast. Ocenie podlegały takie kryteria jak: niskie koszty realizacji, możliwość powszechnego użycia oraz wpływ urządzenia na środowisko naturalne.

Projekty nagrodzone w Warszawie:

I miejsce – zespół „Spółdzielnia pomysłów” z Gimnazjum Dwujęzycznego nr 42 im. Bohaterek Powstania Warszawskiego w Warszawie – za wynalazek „Migacze”. Jest to naręczny, automatyczny sygnalizator, który dzięki migającym diodom pełni role rowerowego drogowskazu. Urządzenie służy zwiększeniu bezpieczeństwa rowerzystów na drodze.

II miejsce – zespół „zatrzymaj się!” z Gimnazjum nr 13 im. S. Staszica w Warszawie – za wynalazek „Bezpieczne Przejście”, który za pomocą diody ostrzega pieszych o zbliżającym się pojeździe jadącym z dużą prędkością.

III miejsce – zespół „NNDS” z Gimnazjum nr 121 im. W. Zawadzkiego w Warszawie – za projekt „LUMENOGNIAZDKO”. Wynalazek ułatwia trafienie w ciemności wtyczką do gniazdka elektrycznego.

W 6. edycji programu firma Boscha wraz z politechnikami udostępniła blisko 1500 miejsc na 50 warsztatach kreatywnych, a w programie wzięło udział 46 szkół.

Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha to program edukacyjny dla gimnazjalistów prowadzony przez firmę Bosch w Polsce od 2011 r. Celem programu jest popularyzacja wśród młodzieży przedmiotów ścisłych – matematyki, fizyki, techniki oraz zainteresowanie jej uczelniami technicznymi, co może skutkować w przyszłości zwiększeniem kadry inżynierskiej w Polsce oraz przyczynić się do promocji uzdolnionych, młodych osób. Dotychczas w projekcie wzięło udział 7600 uczniów, którzy zgłosili 400 pomysłowych wynalazków. Program nagrodzono w Konkursie Kampania Społeczna Roku 2014 w kategorii programy edukacyjne firm (CSR). Natomiast w edycji 2015 tego plebiscytu projekt otrzymał wyróżnienie specjalne.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek