Na początku czerwca br. w siedzibach Kompanii Piwowarskiej pojawiły się Zielone Regały, za pośrednictwem których pracownicy mogą bezpłatnie wymieniać się książkami. Nowa akcja wpisuje się w międzynarodowy nurt bookcrossingu, popularyzujący czytanie książek i dzielenie się nimi.
Pomysł Zielonego Regału narodził się w poznańskim browarze, a później rozszerzono go na inne lokalizacje KP. Regały oznaczone logiem akcji ustawiono już w Poznaniu i Warszawie; w najbliższym czasie pojawią się także w Białymstoku i Tychach. Pracownicy przynoszą przeczytane książki, a w zamian odbierają pozycje udostępnione przez kolegów z pracy. Po przeczytaniu książki wracają na Zielony Regał i mogą służyć kolejnym czytelnikom. Największą popularnością cieszy się obecnie beletrystyka. Pracownicy KP podkreślają, że cieszy ich także fakt, że książki można zwrócić w dowolnym momencie, nie obawiając się kary jak w bibliotekach.
Bookcrossing polega na nieodpłatnym przekazywaniu książek poprzez pozostawienie ich w specjalnie oznaczonych miejscach. Książki trafiają następnie do osób, które po przeczytaniu przekażą je dalej. Koncepcja „uwalniania” książek narodziła się w Stanach Zjednoczonych w 2001 roku i szybko znalazła swoich zwolenników w innych krajach. Szacuje się, że obecnie na świecie krąży prawie 9 200 000 „uwolnionych” książek, a w bookcrossingu uczestniczy ponad milion czytelników z różnych krajów. W czerwcu w Polsce już od 8 lat obchodzone jest Święto Uwalniania Książek, którego celem jest promowanie czytelnictwa.
Od 2007 roku w KP organizowane są także cykliczne imprezy pod hasłem „Zielona Szafa”, podczas których panie wymieniają się ubraniami i dodatkami. Przez cały rok pracownicy KP w wyznaczonych punktach na terenie browarów mogą zostawić zużyty sprzęt elektroniczny i makulaturę przeznaczone do recyklingu, a w ramach akcji „Ciuch w Ruch” oddają niepotrzebną odzież i obuwie, pomagając tym samym podopiecznym Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko”.
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile
-
01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska
-
25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka
-
17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
InPost ratuje życie
-
10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

