Na początku czerwca br. w siedzibach Kompanii Piwowarskiej pojawiły się Zielone Regały, za pośrednictwem których pracownicy mogą bezpłatnie wymieniać się książkami. Nowa akcja wpisuje się w międzynarodowy nurt bookcrossingu, popularyzujący czytanie książek i dzielenie się nimi.
Pomysł Zielonego Regału narodził się w poznańskim browarze, a później rozszerzono go na inne lokalizacje KP. Regały oznaczone logiem akcji ustawiono już w Poznaniu i Warszawie; w najbliższym czasie pojawią się także w Białymstoku i Tychach. Pracownicy przynoszą przeczytane książki, a w zamian odbierają pozycje udostępnione przez kolegów z pracy. Po przeczytaniu książki wracają na Zielony Regał i mogą służyć kolejnym czytelnikom. Największą popularnością cieszy się obecnie beletrystyka. Pracownicy KP podkreślają, że cieszy ich także fakt, że książki można zwrócić w dowolnym momencie, nie obawiając się kary jak w bibliotekach.
Bookcrossing polega na nieodpłatnym przekazywaniu książek poprzez pozostawienie ich w specjalnie oznaczonych miejscach. Książki trafiają następnie do osób, które po przeczytaniu przekażą je dalej. Koncepcja „uwalniania” książek narodziła się w Stanach Zjednoczonych w 2001 roku i szybko znalazła swoich zwolenników w innych krajach. Szacuje się, że obecnie na świecie krąży prawie 9 200 000 „uwolnionych” książek, a w bookcrossingu uczestniczy ponad milion czytelników z różnych krajów. W czerwcu w Polsce już od 8 lat obchodzone jest Święto Uwalniania Książek, którego celem jest promowanie czytelnictwa.
Od 2007 roku w KP organizowane są także cykliczne imprezy pod hasłem „Zielona Szafa”, podczas których panie wymieniają się ubraniami i dodatkami. Przez cały rok pracownicy KP w wyznaczonych punktach na terenie browarów mogą zostawić zużyty sprzęt elektroniczny i makulaturę przeznaczone do recyklingu, a w ramach akcji „Ciuch w Ruch” oddają niepotrzebną odzież i obuwie, pomagając tym samym podopiecznym Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko”.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
22.05.2023
Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023
-
21.04.2023
Jak nie zmarnować szansy na Effie
-
17.04.2023
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany
-
06.04.2023
Mastercard przyspiesza wprowadzenie do obiegu ekologicznych kart płatniczych
-
05.04.2023
Nowa butelka Nałęczowianka w 100% z plastiku z recyklingu
-
27.03.2023
Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli