logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Bookcrossing w Kompanii Piwowarskiej
28.06.2012
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Bookcrossing w Kompanii Piwowarskiej



Na początku czerwca br. w siedzibach Kompanii Piwowarskiej pojawiły się Zielone Regały, za pośrednictwem których pracownicy mogą bezpłatnie wymieniać się książkami. Nowa akcja wpisuje się w międzynarodowy nurt bookcrossingu, popularyzujący czytanie książek i dzielenie się nimi.

Pomysł Zielonego Regału narodził się w poznańskim browarze, a później rozszerzono go na inne lokalizacje KP. Regały oznaczone logiem akcji ustawiono już w Poznaniu i Warszawie; w najbliższym czasie pojawią się także w Białymstoku i Tychach. Pracownicy przynoszą przeczytane książki, a w zamian odbierają pozycje udostępnione przez kolegów z pracy. Po przeczytaniu książki wracają na Zielony Regał i mogą służyć kolejnym czytelnikom. Największą popularnością cieszy się obecnie beletrystyka. Pracownicy KP podkreślają, że cieszy ich także fakt, że książki można zwrócić w dowolnym momencie, nie obawiając się kary jak w bibliotekach.

Bookcrossing polega na nieodpłatnym przekazywaniu książek poprzez pozostawienie ich w specjalnie oznaczonych miejscach. Książki trafiają następnie do osób, które po przeczytaniu przekażą je dalej. Koncepcja „uwalniania” książek narodziła się w Stanach Zjednoczonych w 2001 roku i szybko znalazła swoich zwolenników w innych krajach. Szacuje się, że obecnie na świecie krąży prawie 9 200 000 „uwolnionych” książek, a w bookcrossingu uczestniczy ponad milion czytelników z różnych krajów. W czerwcu w Polsce już od 8 lat obchodzone jest Święto Uwalniania Książek, którego celem jest promowanie czytelnictwa.

Od 2007 roku w KP organizowane są także cykliczne imprezy pod hasłem „Zielona Szafa”, podczas których panie wymieniają się ubraniami i dodatkami. Przez cały rok pracownicy KP w wyznaczonych punktach na terenie browarów mogą zostawić zużyty sprzęt elektroniczny i makulaturę przeznaczone do recyklingu, a w ramach akcji „Ciuch w Ruch” oddają niepotrzebną odzież i obuwie, pomagając tym samym podopiecznym Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko”.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek