logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  28.06.2012

Bookcrossing w Kompanii Piwowarskiej



Na początku czerwca br. w siedzibach Kompanii Piwowarskiej pojawiły się Zielone Regały, za pośrednictwem których pracownicy mogą bezpłatnie wymieniać się książkami. Nowa akcja wpisuje się w międzynarodowy nurt bookcrossingu, popularyzujący czytanie książek i dzielenie się nimi.

Pomysł Zielonego Regału narodził się w poznańskim browarze, a później rozszerzono go na inne lokalizacje KP. Regały oznaczone logiem akcji ustawiono już w Poznaniu i Warszawie; w najbliższym czasie pojawią się także w Białymstoku i Tychach. Pracownicy przynoszą przeczytane książki, a w zamian odbierają pozycje udostępnione przez kolegów z pracy. Po przeczytaniu książki wracają na Zielony Regał i mogą służyć kolejnym czytelnikom. Największą popularnością cieszy się obecnie beletrystyka. Pracownicy KP podkreślają, że cieszy ich także fakt, że książki można zwrócić w dowolnym momencie, nie obawiając się kary jak w bibliotekach.

Bookcrossing polega na nieodpłatnym przekazywaniu książek poprzez pozostawienie ich w specjalnie oznaczonych miejscach. Książki trafiają następnie do osób, które po przeczytaniu przekażą je dalej. Koncepcja „uwalniania” książek narodziła się w Stanach Zjednoczonych w 2001 roku i szybko znalazła swoich zwolenników w innych krajach. Szacuje się, że obecnie na świecie krąży prawie 9 200 000 „uwolnionych” książek, a w bookcrossingu uczestniczy ponad milion czytelników z różnych krajów. W czerwcu w Polsce już od 8 lat obchodzone jest Święto Uwalniania Książek, którego celem jest promowanie czytelnictwa.

Od 2007 roku w KP organizowane są także cykliczne imprezy pod hasłem „Zielona Szafa”, podczas których panie wymieniają się ubraniami i dodatkami. Przez cały rok pracownicy KP w wyznaczonych punktach na terenie browarów mogą zostawić zużyty sprzęt elektroniczny i makulaturę przeznaczone do recyklingu, a w ramach akcji „Ciuch w Ruch” oddają niepotrzebną odzież i obuwie, pomagając tym samym podopiecznym Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko”.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 01.07.2022

    Żabka chce zasilać zieloną energią wszystkie operacje własne 


  • 31.05.2022

    Klimat, rozwój i biznes spotkały się w Warszawie. Za nami 9. Targi CSR


  • 31.05.2022

    Cezary Stypułkowski Przewodniczącym Jury Effie Awards Poland 2022


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 13.05.2022

    Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek