..bo sztuką jest dobra segregacja!
Łódzki magistrat promuje nowe zasady dotyczące segregacji śmieci, wykorzystując dzieła mistrzów malarstwa. Bohaterowie obrazów Jana Matejki, Michała Anioła czy Edwarda Muncha edukują mieszkańców miasta o tym, że do niebieskich worków trafić powinien papier, a do zielonych szkło. Kampania informacyjna ma na celu przypomnieć o konieczności wprowadzenia zmian oraz zachęcić do większej troski o środowisko.
Od 1 lipca 2018 r. w Łodzi zmienia się system segregacji odpadów obowiązujący wszystkich mieszkańców gromadzących odpady w sposób selektywny. Według nowych zasad segregacja odpadów surowcowych odbywać się będzie z rozdzieleniem do osobnych pojemników lub worków, o czym informują mieszkańców arcydzieła światowej sławy malarzy. W ramach kampanii przygotowano billboardy, citylighty, ulotki i działania w internecie. Szczegółowe zasady segregacji śmieci przedstawiono na stronie akcji www.lodz.pl/segreguj
– Segregacja w domach nie zawsze cieszy się dużym zrozumieniem, dlatego prowadzimy akcje edukacyjne w szkołach i przedszkolach. Po to, by od najmłodszych lat uczyć ekologii – mówi wiceprezydent Łodzi Tomasz Trela – Działania zamierzamy nasilić, aby każdy łodzianin wiedział, dlaczego i po co segregujemy odpady.
Właściciele nieruchomości obecnie używane pojemniki zobowiązani są do oznakowania napisem wskazującym rodzaj odpadów, na jakie są przeznaczone. Na wymianę pojemników we właściwych kolorach będą mieli czas do 30 czerwca 2022 r. Właściciele nieruchomości stosujący do segregacji odpadów worki powinni zapewnić je w takich kolorach, jakie obowiązują dla poszczególnych odpadów, czyli: papier to worek niebieski, szkło to worek zielony, metale i tworzywa sztuczne to worek żółty, odpady ulegające biodegradacji to worek brązowy.
Szczegółowe materiały edukacyjne i spot kampanii udostępniono na stronie
„Wprowadzenie nowych zasad wiąże się z koniecznością składania nowych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi tylko przez właścicieli nieruchomości niezamieszkałych oraz nieruchomości łączonych w przypadku zadeklarowania zbiórki selektywnej. Dla nieruchomości zamieszkałych oraz domków letniskowych nie ma konieczności składania nowych deklaracji. Obowiązywać będą aktualne stawki opłat.”
Kampania organizowana jest przez Urząd Miasta Łodzi
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.03.2025
Urodziny
-
17.03.2025
I była też broń…
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom
-
11.02.2025
365 dni
-
08.02.2025
Gest solidarności
-
06.02.2025
Nie śpij!