logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  27.12.2008

Błędne drastyczne koło

Your browser does not support the video tag.


Spot „Break the cycle” przygotowany przez agencję Bartle Bogle Hegarty dla Barnardo’s można oglądać w brytyjskiej telewizji dopiero po godzinie 21. Na kanale tej organizacji w serwisie internetowym YouTube znajdujemy informację, że reklama może być nieodpowiednia dla dzieci poniżej 13 roku życia. Advertising Standards Authority (ASA) od pierwszego dnia emisji, czyli od 24 listopada br., otrzymała ponad 500 skarg dotyczących środków perswazji użytych w reklamie, jednak reklama nadal jest emitowana. O co tu chodzi?

Kontrowersje opinii publicznej wzbudziła historia dziewczyny, która staje się ofiarą przemocy we własnym domu, w skutek czego ma problemy z nauką, zażywa narkotyki, napada na przechodni w celach rabunkowych i ostatecznie trafia do więzienia. Sekwencja tych wydarzeń powtarzana jest kilkakrotnie w coraz szybszym tempie, a na końcu pojawia się komunikat – „Dla tysięcy dzieci w Wielkiej Brytanii ta historia będzie się ciągle powtarzać, jeśli ktoś tego nie przerwie”.

Pomimo skarg dotyczących spotu ASA uznała, że temat społeczny poruszony w reklamie usprawiedliwia drastyczność komunikatu i zdecydowała nie przerywać kampanii.

Celem kampanii przeprowadzonej przez Barnardo’s było zwrócenie uwagi mieszkańców wysp brytyjskich na problem samonapędzającego się kręgu przemocy domowej, narkomanii i przestępczości.

Duet organizacyjny BBH i Barnardo’s słynie z kontrowersyjnych przekazów – oto trzy przykłady: kampania Silver Spoon, kampania Stolen childhood, i kampania Giving children back their future.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 12.05.2023

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 02.11.2022

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek