logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > „Bije tylko słaby” – akcja społeczna PANI
01.02.2012
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

„Bije tylko słaby” – akcja społeczna PANI



Magazyn Pani (wydawnictwo Bauer) zainaugurował w swoim lutowym wydaniu nową akcję społeczną pt. „Bije tylko słaby”. Celem alcji jest pomoc i wsparcie dla kobiet, które są ofiarami przemocy fizycznej ze strony swoich partnerów i mężów.

„Biją prawnicy, lekarze, politycy, dziennikarze, biznesmeni. A bite kobiety milczą. Przemoc domowa to zjawisko, które nie dotyczy tylko środowisk patalogicznych, lecz często występuje także w tzw. porządnych rodzinach, a mężczyźni, którzy ją stosują, wykonują odpowiedzialne zawody i cieszą się społecznym uznaniem. Za ofiarami nie wstawiają się świadkowie tej przemocy, sąsiedzi, znajomi, przyjaciele. W Polsce utarło się przekonanie, że przemoc fizyczna stosowana w domowych konfliktach to prywatna sprawa małżonków. Dane są alarmujące: co trzeci Polak (38 proc.) zna co najmniej jedną rodzinę, w której dochodzi do rękoczynów. Co drugi nie reaguje na krzyki dochodzące zza ściany, bo uważa, że „w prywatne sprawy rodziny nikt obcy nie powinien się wtrącać” (badania Millward Brown SMG/KRC, 2011). W roku 2010 zarejestrowano 82 tys. interwencji policyjnych w sprawie przemocy domowej mężczyzn wobec kobiet.“ – piszą organizatorzy na Facebookowym profilu akcji.

W każdym kolejnym wydaniu magazynu PANI redakcja będzie publikować listy czytelniczek z historiami dotyczącymi agresji ze strony ich mężów i partnerów. Ponadto co miesiąc zamieszczona zostanie wypowiedź znanego mężczyzny, który poprze akcję, używając m.in. hasła: „Bije tylko słaby”.  Publikacje dotyczące akcji otwiera tekst Małgorzaty Domagalik oraz reportaż z cyklu „Wspólny temat”, którego bohaterkami są bite kobiety, żony wykształconych, dobrze sytuowanych i powszechnie szanowanych mężczyzn. Jedną z nich jest Zofia Ragankiewicz, była żona senatora i prawnika, która przyznaje, że przez lata była ofiarą przemocy domowej, a teraz działa na rzecz maltretowanych kobiet.

Bohaterki reportażu nie ukrywają swoich twarzy. To kobiety, które umiały znaleźć w sobie siłę, by wydostać się z dramatycznej sytuacji. Ich postawa, w przekonaniu redakcji PANI, będzie przykładem dla innych.

W akcję zaangażowały się osoby, które tworzą Grupę Wsparcia. W jej skład, oprócz redaktor naczelnej PANI Małgorzaty Domagalik, wchodzą: Jolanta Kwaśniewska, prezes fundacji Porozumienie bez Barier; Krzysztof Kwiatkowski, poseł, były prokurator generalny i minister sprawiedliwości; Dorota Wellman, dziennikarka telewizyjna; Maja Ostaszewska, aktorka; Małgorzata Szmajdzińska, prawniczka, posłanka; Ewa Ewart, dziennikarka i reżyserka; Sylwia Chutnik, pisarka, prezes Fundacji MaMa; Zofia Ragankiewicz, bohaterka reportażu, ambasadorka portalu ujawnij.pl oraz Renata Durda, szefowa Ogólnopolskiego Pogotowania dla ofiar w Rodzinie Niebieska linia. Grupa jest otwarta, będą dołączać do niej kolejne osoby.

Symbol graficzny akcji „Bije tylko słaby” stworzyła Agata „Endo” Nowicka.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek