logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia, Odpowiedzialny biznes / CSR, Polska, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
   ──────  27.07.2023

Biedronka zamyka obieg polietylenu



Co miesiąc Biedronka generuje ponad pięć ton odpadów z tworzyw sztucznych – w tym polietylenu – pochodzących z działalności operacyjnej sieci. Są to m.in. pozostałości folii i innych opakowań zbiorczych, które trafiają tam zwrócone przez sklepy i magazyny. Co się z nimi dalej dzieje? Wykorzystany ponownie polietylen zyskuje kolejne życie w postaci toreb zakupowych typu T-shirt. Biedronka jako pierwsza w Polsce spożywcza sieć handlowa zamknęła obieg tego tworzywa: odpady trafiają do zakładu gospodarowania, gdzie następuje sortowanie tworzyw na konkretne materiały. Następnie część surowca polietylenu oddawana jest do jednego z dostawców sieci, który jest jednocześnie recyklerem tego materiału.

– Projektując opakowania dla produktów naszych marek własnych dobieramy materiały tak, aby ułatwić segregację w punktach selektywnej zbiórki oraz w trakcie recyklingu materiałowego – mówi Katarzyna Grabarska, menedżerka ds. ekoprojektowania opakowań. – Wybieramy taki materiał, aby mógł wrócić do obiegu i ponownie stać się opakowaniem. Odpady opakowaniowe segregujemy i oddajemy do zakładów recyklingu, gdzie są przerabiane na kolejne opakowania dostarczane z produktami do naszych sklepów. W skali roku daje to ogromny zysk dla środowiska naturalnego, ponieważ zapobiegamy tym samym wprowadzaniu do obiegu kilku tysięcy ton nowego plastiku pierwotnego i minimalizujemy emisję niekorzystnych gazów do otoczenia. Podobnie czynimy z kartonami.

Torby typu T-shirt (reklamówki dostępne przy kasie, z szerokimi uszami), które trafiają do sklepów na terenie całej Polski, są wykonane w min. 80% z surowca z recyklingu. Natomiast pozostała masa to dodatki, które są wymagane w celu uzyskania odpowiedniej jakości i wytrzymałości. Tak przygotowana reklamówka ma o 56% niższy ślad węglowy, niż analogiczna torba wykonana w 100% z tworzywa pierwotnego. Biedronka zachęca do wykorzystywania tych toreb wielokrotnie.

Sieć wdrożyła także standard dotyczący opakowań, zgodnie z którym wszystkie kartony stanowiące opakowania zbiorcze produktów dostarczanych do Biedronki muszą nadawać się do pełnego recyklingu. Sieć nie akceptuje opakowań z tektury, które mogą powodować trudności w procesie odzysku makulatury. Surowce do produkcji wszystkich opakowań papierowych powinny pochodzić z odpowiedzialnych źródeł, potwierdzone certyfikatem FSC® lub PEFC. Więcej informacji na odpowiedzialna.biedronka.pl

CSR   |  biedronka   |  recycling   |  Ekologia i środowisko   |  konsumpcjonizm   |  segregacja odpadów   |  plastik   |  odpady   |  konsumenci   |  torby wielorazowe   |  recykling   |  segregowanie odpadów   |  sortowanie plastiku   |  selektywna zbiórka odpadów   | 


Nazwa wydarzenia:
Sieć Biedronka zamknęła obieg polietylenu
Czas:
2023.7.27
Tematy:
Odpowiedzialny biznes / CSR, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
Kraje:
Polska
Nadawca:
Biedronka





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.11.2023

    Rusza 23. MFF Watch Docs — start w najbliższy piątek


  • 23.11.2023

    „Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!


  • 21.11.2023

    Dzień jak co dzień


  • 20.11.2023

    Najlepsza inwestycja


  • 20.11.2023

    Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce 


  • 16.11.2023

    Gdy las się pali, pali nie tylko on


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek