Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli
Ponad połowa światowej populacji w ciągu najbliższych 12 lat będzie żyła z nadwagą lub otyłością, jeżeli nie zostaną wprowadzone odpowiednie działania profilaktyczne – alarmuje Światowa Federacja Otyłości. W związku z tym Biedronka promuje wśród Polaków dobre nawyki żywieniowe m.in. poprzez „odchudzanie” swoich produktów ze składników, których nadmierna konsumpcja niesie za sobą niekorzystne skutki zdrowotne. Tylko w ubiegłym roku dzięki temu na rynek nie wprowadzono około 450 ton cukrów, tłuszczów i soli.
![](https://kampaniespoleczne.pl/wp-content/uploads/2023/03/Photo-by-K15-Photos-on-Unsplash.jpg)
Photo by K15 Photos on Unsplash
Sieć podsumowała statystyki w tym zakresie za 2022 rok. W ciągu 12 miesięcy eksperci Biedronki czuwający nad jakością asortymentu marki własnej poprawili profil odżywczy dziesiątek produktów, zapobiegając tym samym wprowadzeniu na rynek ponad 181 ton tłuszczu, ponad 45 ton soli i ponad 221 ton cukrów. Ogółem od chwili uruchomienia programu reformulacji dziewięć lat temu, dzięki działaniom sieci, na rynek, czyli w praktyce na talerze Polaków, nie trafiło niemal 5,5 tys. ton cukru, ponad 2,1 tys. ton tłuszczu oraz niemal 300 ton soli.
Według Światowej Organizacji Zdrowia nadwaga i otyłość dotyczy 32 proc. dzieci w Polsce w wieku 7-9 lat, co daje nam niechlubne 8. miejsce w Europie – mówi Katarzyna Zgieb, starszy menedżer ds. żywienia i rozwoju jakości w sieci Biedronka. – Jeżeli aktualne trendy zostaną utrzymane, w 2035 roku jedna na cztery osoby na świecie będzie miała nadwagę lub otyłość. Wskaźnik otyłości wśród dzieci rośnie nawet szybciej i szacuje się, że podwoi się do 2035 roku. Choć nasza strategia zrównoważonego rozwoju obejmuje odpowiedzialność za cały łańcuch związany z życiem produktu, to poprawa profilu odżywczego, edukacja żywieniowa i promowanie zdrowego stylu życia jest jednym z jego głównych filarów.
W 2022 r. do listy odchudzonych produktów dodano m.in.: pyzy i krokiety z mięsem, pierogi ruskie oraz kopytka (ograniczenie soli i tłuszczu), sos czosnkowy Madero i wybrane keczupy (ograniczenie soli i cukru), wybrane serki homogenizowane Tutti (ograniczenie cukru), musli z owocami i orzechami (ograniczenie cukru), wybrane warzywa marynowane (ograniczenie soli). W wybranych produktach śniadaniowych, poza obniżeniem zawartości cukrów, zwiększono również ilość błonnika.
![](https://kampaniespoleczne.pl/wp-content/uploads/2023/03/Photo-by-Anna-Pelzer-on-Unsplash.jpg)
Photo by Anna Pelzer on Unsplash
Promowanie właściwych nawyków żywieniowych i poprawa wartości odżywczej produktów marki własnej jest filarem Polityki Żywieniowej sieci i jest konsekwentnie realizowana od 2014 roku. Efektem wspólnej pracy z partnerami handlowymi jest ponad 300 produktów, w których przy zachowaniu walorów smakowych, zredukowana została ilość cukrów, tłuszczu i soli czy też wzrosła ilość błonnika.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.01.2025
Seniorzy, którzy nie istnieją
-
17.01.2025
Lisner wycofuje jaja z chowu klatkowego ze wszystkich swoich produktów
-
17.01.2025
Świat się nie zawali
-
16.01.2025
Trwa nabór zgłoszeń do raportu FOB „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2024. Dobre praktyki”
-
15.01.2025
Nie do zastąpienia
-
15.01.2025
Pustułki w zakładach Cemex Polska: udany sezon lęgowy 2024