W najbliższy piątek i sobotę, 14 i 15 października br., w wybranych sklepach sieci Biedronka w sześciu miastach Polski (w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie, Wrocławiu oraz Lublinie), odbędzie się zbiórka opakowań szklanych wymienianych na sadzonkę rośliny doniczkowej. Celem II edycji akcji ekologicznej „Pielęgnujemy EKOzwyczaje” – wspólnej inicjatywy firmy Carlsberg Polska i sieci Biedronka – jest budowanie i wzmacnianie świadomości ekologicznej wśród konsumentów w obszarze segregacji opakowań szklanych i recyklingu.
Każdy, kto ma w domu opakowania szklane, takie jak butelki czy słoiki, będzie mógł je przynieść do sklepów Biedronka objętych akcją. Na parkingach sklepów, w specjalnie oznakowanych namiotach będą wydawane wrzosy. W zamian za dostarczenie pięciu opakowań szklanych, klient otrzyma sadzonkę wrzosu. Jeden klient będzie mógł otrzymać maksymalnie trzy roślinki doniczkowe. W ubiegłym roku w akcji wzięło udział ok. 15 tys. osób, które zebrały ponad 25 ton szkła.
– Docierając każdego dnia do blisko 2,5 mln klientów w 750 lokalizacjach w całej Polsce zdajemy sobie sprawę ze skali naszego działania i wykorzystujemy to w celu propagowania dobrych praktyk. Sukces ubiegłorocznej akcji skłonił nas do jej powtórzenia. W ten sposób uzupełniamy nasze codzienne działania związane z segregacją odpadów i ochroną środowiska.- mówi Sylwia Krzyżycka, Dyrektor Działu Kontroli Jakości Jeronimo Martins Dystrybucja.
– Efekty wspólnej ubiegłorocznej akcji wskazują dużą potrzebę organizowania takich inicjatyw edukacyjnych. Od lat prowadzimy odpowiedzialną politykę ekologiczną i czujemy szczególną powinność wyjaśniania naszym konsumentom, co należy czynić z pustą butelką. Dlatego zachęcamy do segregacji odpadów i tak jak w przypadku tej akcji – promujemy recykling opakowań szklanych. – mówi Adam Pawełas, Menedżer ds. Środowiska w Carlsberg Polska.
Komunikacja wydarzenia odbywa się na poziomie sklepów objętych tą akcją społeczną poprzez plakaty i ulotki. Materiały te przedstawiają mechanizm ekologicznej akcji oraz treści edukacyjne, które koncentrują się na korzyściach dla środowiska naturalnego, wynikających z właściwej segregacji odpadów szklanych. Ulotki prezentują jednocześnie prawidłowy sposób segregowania odpadów szklanych w domach i na osiedlach mieszkaniowych.
Patronat merytoryczny nad akcją objęła organizacja odzysku Rekopol, która zapewni profesjonalny, proekologiczny recykling zgromadzonego szkła oraz Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów