Deskorolka pomogła dzieciom z Barcelony rozprawiać się z problemami – w przenośni i dosłownie.
Marka ubrań miejskich Herokid we współpracy z organizacją Casals dels Infant i z agencją DDB Spain stworzyły kampanię "Skate your problems" ("Prześlizgnij/przeskocz swoje problemy") mająca na celu walkę z nierównościami wśród dzieci w Barcelonie w dystrykcie Raval. Według statystyk aż ¾ dzieci z tego rejonu jest zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Herokid spotkał się z grupą podopiecznych organizacji, których poproszono o przedstawienie swoich problemów w formie rysunków, następnie obrazki te przeniesione zostały na deski skateboardowe specjalnie zaprojektowane i wyprodukowane przez Herokid. Ponadto organizacja poprowadziła warsztaty nauki jazdy na deskorolkach dla dzieci biorących udział w akcji. Z czasem deski niszczyły się od uderzeń i upadków – co sprawiło, że problemy na nich narysowane z wolna zacierały się i znikały.
Nowe deski z wzorami wymyślonymi przez dzieci zostały przekazane do sprzedaży. Każda osoba, która nabyła deskę ozdobioną rysunkami dzieci, była proszona o zrobienie sobie z nią zdjęcia i umieszczenie zdjęcia w mediach społecznościowych. Zdjęcia zostały publikowane masowo, co doprowadziło do tego, że wiadomości o deskorolkach i całej akcji trafiły również do innych mediów, w tym telewizji. Po tak nagłośnionej kampanii deskorolki stały się najlepiej sprzedającym się produktem, pomagając tym samym 120 dzieciom przezwyciężyć ich problemy.
Powstała również specjalna strona internetowa – www.skateyourproblems.com, na której można zamówić deskorolkę – wraz z ilością sprzedanych desek i ilością udostępnianych zdjęć w mediach społecznościowych – strona znika – tak jak podczas warsztatów z dziećmi, kiedy rysunki wycierały się na deskach podczas treningu. Ma to świadczyć o tym, że uzyskano na tyle znaczące wsparcie finansowe i medialne, aby można było zwalczyć problemy dzieci z dystryktu Raval i rzeczywiście "wymazać" ich problemy, z którymi przyszło się im zmierzyć.
Organizacja Casal dels Infants działająca od ponad 30 lat w Hiszpanii, głównie w rejonie Raval, zajmuje się pomocą i poprawą warunków życia dzieci pochodzących z grup wykluczonych społecznie. Pomaga też młodzieży i całym rodzinom zmagającym się z wykluczeniem, również w innych częściach Barcelony.
Aleksandra Rychlicka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO