Spot, który przedstawia namiętne sceny pocałunków pary młody ludzi, a do tego informuje o tym, jak ustrzec się przed plagą internetowych reklam, które przerywają nastrojową muzykę? Tak, na dodatek ta kampania uczy jak uchronić się przed HIV.
Jak informuje nadawca kampanii, organizacja LifeBeat, każdego miesiąca w Stanach Zjednoczonych 1000 osób w wieku od 13 do 24 lat zakaża się HIV, 60% nawet nie zdaje sobie z tego sprawy. Celem organizacji jest uświadamianie osób młodych o konieczności stosowania zabezpieczeń i uprawiania bezpiecznego seksu. Jak słusznie podkreśla nadawca, młodzież nie lubi nachalnej reklamy, szczególnie w postaci nagle pojawiających się komunikatów, które przerywają film lub nastrojową muzykę. Taka reklama może popsuć niejeden wieczór, czy całą noc. Stąd pomysł agencji Wing, która postanowiła zadziałać wprost odwrotnie tworząc akcję Playlust; gra słów, która nawiązuje do słowa playlist ( z ang. lista granych utworów) i lust (ang. pożądanie) oddaje zamysł kampanii.
Akcja polegała na rozdawaniu prezerwatyw opatrzonych specjalnym kodem, który umożliwiał zalogowanie się na platformę Spotify i skorzystanie z jednej z wielu bezpłatnych list utworów wolnych od irytujących reklam i komunikatów pojawiających się na ekranie. Jak informuje LifeBeat, w ten sposób osoby uczestniczące w akcji mogły cieszyć się nie tylko muzyką, ale i bezpiecznym seksem. O sukcesie kampanii świadczyć może między innymi fakt, iż wszystkie kody umieszczone na prezerwatywach zostały wykorzystane do zarejestrowania się w portalu Spotify, cała akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem mediów, natomiast liczba wejść na stronę internetową nadawcy wzrosła trzykrotnie. Tak więc, akcja, która pozwalała odbiorcom na uniknięcie odtwarzania uciążliwych reklam, bardziej przyczyniła się do podniesienia świadomości młodych ludzi, niż wiele pouczających komunikatów kierowanych z licznych spotów, czy plakatów.
Choć cała akcja w oczywisty sposób jest także akcją promocyjną platformy muzycznej i może stanowić przykład działań z dziedziny CSR, nie należy zapominać o jej głównym przesłaniu, jak i misji organizacji LifeBeat, która skupia się na uświadamianiu amerykańskiej młodzieży o możliwościach prewencji przed HIV/AIDS.
Ewa Zasada
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.06.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku