logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  15.03.2012

Bezpieczna jesień życia w pociągach



Komenda Stołeczna Policji we współpracy ze Związkiem Banków Polskich oraz PZU rozpoczęła kampanię „Dbaj o bezpieczną jesień życia”. Partnerem akcji jest Spółka „Koleje Mazowieckie – KM” Do końca kwietnia 2012r. na monitorach w pociągach prezentowana będzie animacja opisująca metody działania sprawców oszustw dokonywanych tzw. metodą „na wnuczka”, a w kasach biletowych dystrybuowane są ulotki.

Metoda „na wnuczka” charakteryzuje się tym, że przestępca podający się za krewnego nawiązuje kontakt telefoniczny z ofiarą i pozyskuje jej zaufanie. Następnie, pod pozorem niepowtarzalnej okazji lub nagłego nieszczęścia, zwraca się z prośbą o natychmiastową pomoc finansową. Zazwyczaj oszust podsyła „zaufaną osobę” po odbiór pieniędzy lub prosi o przesłanie potrzebnej mu kwoty na wskazane konto bankowe. Organizatorzy zalecają, by być ostrożnym w kontaktach z nieznajomymi, nie przekazywać pochopnie pieniędzy osobom, które podają się za krewnych i wszystkie takie „prośby o pomoc” potwierdzać, kontaktując się z najbliższymi. Celem akcji jest ograniczenie przestępstw skierowanych przeciwko osobom starszym.

– Osoby starsze są narażone na niebezpieczeństwo ze strony oszustów, którzy wykorzystują ich zaufanie oraz dobre serce. Kampania „Dbaj o bezpieczną jesień życia” to kolejna akcja Komendy Stołecznej Policji, w którą się włączyliśmy. W ubiegłym roku wspólnie przestrzegaliśmy przed kieszonkowcami, którzy są szczególnie aktywni w okresie przedświątecznym, czy wakacyjnym  – mówi Donata Nowakowska, rzecznik prasowy Kolei Mazowieckich.



Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


  • 05.12.2022

    4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów


  • 29.11.2022

    Fundacja Dorastaj z Nami zwyciężyła w konkursie Raporty Zrównoważonego Rozwoju


  • 24.11.2022

    Butik Pełen Dobra udzielił wsparcia 60 tysiącom osób


  • 09.11.2022

    Znamy zwycięzców 23. edycji Effie Awards Poland


  • 11.10.2022

    Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek