logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Obronność i bezpieczeństwo
   ──────  10.04.2014

Bez przedświątecznych jaj



„Nie daj się zrobić w jajo” – apeluje warszawski Zarząd Transportu Miejskiego wspólnie z Komendą Stołeczną Policji. Wielkanocna odsłona cyklicznej kampanii „Nie daj się złowić” potrwa do Niedzieli Wielkanocnej. Głównym celem kampanii jest zwrócenie uwagi pasażerów na większą aktywność kieszonkowców w przedświątecznym okresie.

Zarząd Transportu Miejskiego, we współpracy z Wydziałem Wywiadowczo-Patrolowym Komendy Stołecznej Policji, przygotował kilka rad, których wprowadzenie w życie utrudnia kieszonkowcom okradanie ludzi. Według nadawcy, należy nosić przy sobie tylko niezbędną gotówkę, nie pokazywać zawartości portfela, nie nosić portfela w zewnętrznych kieszeniach ubrania lub w tylnej kieszeni spodni, a torebkę trzymać zamkniętą przed sobą.

Plakaty ostrzegające pasażerów przed kieszonkowcami zostaną umieszczone na stacjach metra i w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM. Jednocześnie w pojazdach komunikacji miejskiej będą emitowane spoty przypominające zasady bezpiecznego podróżowania środkami transportu publicznego.

Liczba zgłoszonych kradzieży w środkach komunikacji miejskiej systematycznie spada. W dwóch pierwszych miesiącach tego roku odnotowano 210 kradzieży, co oznacza 19-proc. spadek w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. W grudniu 2013 roku liczba kradzieży w środkach komunikacji miejskiej spadła o 26 proc.

Mniejsza liczba kradzieży kieszonkowych w środkach transportu publicznego jest, zdaniem ZTM, wynikiem systematycznie prowadzonych kampanii edukacyjnych, coraz większej liczby pojazdów  wyposażonych w monitoring oraz regularnych akcji prowadzonych na mieście przez funkcjonariuszy Wydziału Wywiadowczo-Patrolowego Komendy Stołecznej Policji.Zgodnie z danymi z grudnia 2013 roku, wszystkie pociągi SKM, prawie 61 proc. autobusów, blisko 39 proc. pociągów metra oraz ponad 26 proc. tramwajów było wyposażonych w system monitoringu. Funkcjonariusze Wydziału Wywiadowczo-Patrolowego, w ramach walki z kradzieżami kieszonkowymi, często pracują w cywilnych strojach. Dzięki temu, że są nierozpoznawalni, udaje im się skuteczniej zatrzymywać sprawców kradzieży.

Organizatorzy akcji podają przykłady złapanych w ten sposób kieszonkowców. Henryk K. przesiadał się z autobusu do autobusu przyglądając się damskim torebkom, co zwróciło uwagę stołecznych wywiadowców. Został zatrzymany, gdy ukradł rosyjskiej turystce z torebki telefon komórkowy. Andrzej C. przez dłuższy czas obserwował osoby na przystankach autobusowych i tramwajowych w okolicach Dworca Centralnego. Następnie wsiadł za pasażerką do tramwaju linii 25 i wyjął z jej torebki przewieszonej przez ramię portfel. Policjanci zatrzymali go tuż po wyjściu z tramwaju. Zajęciem Romualda B. i Przemysława R.,  znanych stołecznym funkcjonariuszom policji, było jeżdżenie tam i z powrotem tramwajami na odcinku rondo Dmowskiego – plac Bankowy. W końcu wypatrzyli łatwy łup w postaci plecaka śpiącego współpasażera. Mężczyźni tuż po opuszczeniu pojazdu zostali ujęci przez policjantów. 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Nie daj się złowić
Czas:
2014.4.10 - 2014.4.20
Tematy:
Obronność i bezpieczeństwo
Kraje:
Polska
Nadawca:
Zarząd Transportu Miejskiego, Komenda Stołeczna Policji
Media:
Plakaty, spoty w komunikacji miejskiej
Wykonawca:
Zarząd Transportu Miejskiego
Adresaci:
Pasażerowie warszawskiej komunikacji miejskiej
Hasło kampani:
Nie daj się zrobić w jajo





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 01.02.2023

    Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 27.01.2023

    12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek