logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  18.10.2016

Bełkotliwe menu



Zamiast nazw burgerów i zestawów – niezrozumiałe zbiory liter, których próby wymówienia można byłoby określić jako bełkot.

To, co dla przeciętnej osoby jest konkretnym słowem, zdaniem, ma określone znaczenie, dla kogoś innego jest przypadkowym zlepkiem liter, którego nie potrafi przeczytać i nie zna jego znaczenia. Ci drudzy to analfabeci – 20% populacji świata.

Burger King McLamore Foundation przeprowadził kampanię mającą na celu zwiększenie świadomości wśród klientów sieci fast foodów Burger King na temat problemu analfabetyzmu na świecie. Pewnego dnia klienci podjeżdżający samochodem do okienka, by dokonać zamówienia ujrzeli menu napisane w dziwnym języku, którego nie potrafili przeczytać. Próba wypowiedzenia nazwy kanapki lub zestawu najczęściej wiązała się ze zdezorientowaniem oraz śmiechem. Klienci zwracali uwagę obsludze, że nie potrafią przeczytać manu, ponieważ jest ono napisane w „bełkocie”, a oni tego języka nie znają. Pracownicy najpierw udawali zaskoczonych, a dopiero po chwili tłumaczyli całą sytuację.

Była to zaplanowana akcja przeprowadzona we wrześniu 2016 roku z okazji Światego Miesiąca Alfabetyzacji. Poprzez zmianę napisów w menu, klienci Burger Kinga, należący do 80% populacji świata, która potrafi czytać, mogła poczuć się jak 20%, którego dotyczy problem analfabetyzmu.

Joanna Grams


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.02.2023

    LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan


  • 07.02.2023

    #NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


  • 05.12.2022

    4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek