Zamiast nazw burgerów i zestawów – niezrozumiałe zbiory liter, których próby wymówienia można byłoby określić jako bełkot.
To, co dla przeciętnej osoby jest konkretnym słowem, zdaniem, ma określone znaczenie, dla kogoś innego jest przypadkowym zlepkiem liter, którego nie potrafi przeczytać i nie zna jego znaczenia. Ci drudzy to analfabeci – 20% populacji świata.
Burger King McLamore Foundation przeprowadził kampanię mającą na celu zwiększenie świadomości wśród klientów sieci fast foodów Burger King na temat problemu analfabetyzmu na świecie. Pewnego dnia klienci podjeżdżający samochodem do okienka, by dokonać zamówienia ujrzeli menu napisane w dziwnym języku, którego nie potrafili przeczytać. Próba wypowiedzenia nazwy kanapki lub zestawu najczęściej wiązała się ze zdezorientowaniem oraz śmiechem. Klienci zwracali uwagę obsludze, że nie potrafią przeczytać manu, ponieważ jest ono napisane w „bełkocie”, a oni tego języka nie znają. Pracownicy najpierw udawali zaskoczonych, a dopiero po chwili tłumaczyli całą sytuację.
Była to zaplanowana akcja przeprowadzona we wrześniu 2016 roku z okazji Światego Miesiąca Alfabetyzacji. Poprzez zmianę napisów w menu, klienci Burger Kinga, należący do 80% populacji świata, która potrafi czytać, mogła poczuć się jak 20%, którego dotyczy problem analfabetyzmu.
Joanna Grams
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.06.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku