Zamiast nazw burgerów i zestawów – niezrozumiałe zbiory liter, których próby wymówienia można byłoby określić jako bełkot.
To, co dla przeciętnej osoby jest konkretnym słowem, zdaniem, ma określone znaczenie, dla kogoś innego jest przypadkowym zlepkiem liter, którego nie potrafi przeczytać i nie zna jego znaczenia. Ci drudzy to analfabeci – 20% populacji świata.
Burger King McLamore Foundation przeprowadził kampanię mającą na celu zwiększenie świadomości wśród klientów sieci fast foodów Burger King na temat problemu analfabetyzmu na świecie. Pewnego dnia klienci podjeżdżający samochodem do okienka, by dokonać zamówienia ujrzeli menu napisane w dziwnym języku, którego nie potrafili przeczytać. Próba wypowiedzenia nazwy kanapki lub zestawu najczęściej wiązała się ze zdezorientowaniem oraz śmiechem. Klienci zwracali uwagę obsludze, że nie potrafią przeczytać manu, ponieważ jest ono napisane w „bełkocie”, a oni tego języka nie znają. Pracownicy najpierw udawali zaskoczonych, a dopiero po chwili tłumaczyli całą sytuację.
Była to zaplanowana akcja przeprowadzona we wrześniu 2016 roku z okazji Światego Miesiąca Alfabetyzacji. Poprzez zmianę napisów w menu, klienci Burger Kinga, należący do 80% populacji świata, która potrafi czytać, mogła poczuć się jak 20%, którego dotyczy problem analfabetyzmu.
Joanna Grams
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO