Pod hasłem „Zobacz przyszłość na własne oczy. Zadbaj o swój wzrok” ruszyła ogólnopolska akcja informacyjna na temat nieuleczalnej choroby oczu – zwyrodnienie plamki żółtej. Partnerem akcji jest firma Bausch & Lomb, organizatorem – Stowarzyszenie AMD.
Zwyrodnienie plamki żółtej (age-related macular degeneration – AMD), jest chorobą dotyczącą obszaru na dnie oka zwanego plamką. Plamka to miejsce odpowiedzialne za widzenie centralne, które potrzebne jest do wykonywania codziennych czynności jak np. czytanie, rozpoznawanie twarzy, znaków drogowych. AMD jest jedną z najczęstszych przyczyn ślepoty osób dorosłych na świecie. Ujawnia się ok. 50-60 r.ż. a po 70 r.ż. prawie 30% osób jest dotkniętych tą chorobą. Zwykle zmiany dotyczą obu oczu, choć nie muszą pojawiać się jednocześnie i ich zaawansowanie może być różne.
Do przeprowadzenia akcji został zaadaptowany specjalny autobus, który pełni rolę laboratorium. Osoby odwiedzające autobus mają możliwość zbadania wzroku. Otrzymują też materiały informacyjne. Badania pomóc maja ocenić ryzyko zachorowania na AMD u osoby badanej i jej rodziny. Będą spełniać rolę edukacyjną na temat profilaktyki i zapobiegania tej chorobie.
Projekt „Zobacz przyszłość na własne oczy. Zadbaj o swój wzrok.” zakończy się 12 czerwca br. w Szczecinie. Akcją objęte są też Słowacja, Czechy oraz Węgry. Mapa z trasa po Polsce znajduje się na http://amd.org.pl/aktualnosci-akcja.php
Firma Bausch & Lomb jest producentem preparatu Ocuvite Lutein stosowanego w profilaktyce chorób oczy.
zobacz także
-
20.06.2025Wydarzenia
AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
09.02.2025Wydarzenia
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025Akcje
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024Wydarzenia
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024Wydarzenia
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku