logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Bałtyk na skraju załamania
30.11.2007
Tematy: Kampanie, Polska, Ekologia i środowisko

Bałtyk na skraju załamania



W trosce o Bałtyk to kampania, która ma na celu zwrócić uwagę na zanieczyszczanie Bałtyku. Organizatorzy chcą uświadomić Polakom, że cokolwiek wyrzucają, lub wylewają – w końcu trafia do morza i w konsekwencji – do nas samych: Wszystko, co zostawisz w morzu kiedyś do ciebie wróci.

Kampania jest częścią rozpoczętego przez Fundację Nasza Ziemia w sierpniu 2007 roku programu na rzecz ochrony Bałtyku. Rola Polski jest w tym względzie szczególnie ważna, ponieważ jest ona największym krajem w zlewni Morza Bałtyckiego – prawie połowa z 80 milionów osób żyjących w zlewni Bałtyku mieszka w Polsce, tak samo niemal połowa z największych rzek wpadających do Bałtyku płynie w Polsce.

Bałtyk ma bardzo słabą wymianę wody z Morzem Północnym i Atlantykiem – potrzeba na nią około 30 lat. Badania wykazują, że ekosystem bałtycki jest na skraju załamania. Już około 10 procent powierzchni dna to pustynie morskie (obszary bez życia), a w ciągu 25-30 lat może dojść do całkowitego zniszczenia życia w tym morzu. Na brzegach tego morza leży dziewięć państw, wpływa do niego ponad 20 większych rzek, z których prawie połowa płynie w Polsce.

Do Bałtyku trafiają ścieki komunalne, zanieczyszczenia przemysłowe, nawozy chemiczne, pestycydy i herbicydy, detergenty, skażenia wynikłe z zaśmiecenia z powierzchni 1.700.000 km2, zamieszkałej przez około 80 milionów osób.

Także ze statków pasażerskich pływających po Bałtyku miliony litrów ścieków wylewa się wprost do morza, chociaż trzeba je zgodnie z prawem usuwać do portowych oczyszczalni. Z kolei plaże zdają się człowiekowi służyć raczej za gigantyczne popielniczki i dzikie wysypiska śmieci, niż miejsce wypoczynku.

Kampania została przygotowana dla Fundacji przez agencję JWT, a jej realizacja możliwa była dzięki wsparciu domu mediowego MindShare.



Nazwa kampanii:
W trosce o Bałtyk
Czas:
2007.10.15 - 2007.11.15
Nadawca:
Fundacja Nasza Ziemia
Media:
Prasa, plakaty
Wykonawca:
J. Walter Thompson
Adresaci:
Wszyscy
Hasło kampani:
Wszystko, co zostawisz w morzu kiedyś do ciebie wróci





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek