Bądź ich inspiracją, czyli Nauczyciele Zwolnieni z Teorii
Przeładowane programy nauczania, zbyt dużo danych do „wkuwania” na pamięć – polska szkoła od lat zmaga się z opinią instytucji, dostarczającej uczniom wyłącznie wiedzy teoretycznej. Przeciwstawić się ma temu grupa Nauczyciele Zwolnieni z Teorii. Właśnie ruszyła kolejna odsłona kampanii społecznej, zachęcającej nauczycieli szkół średnich z całej Polski do dołączenia do programu.
Nauczyciele Zwolnieni z Teorii to wychowawcy edukujący przez praktykę. Wzbogacają tradycyjny program nauczania o realizację projektów społecznych, przeprowadzanych w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii. Autorami projektów są sami uczniowie, dzięki czemu młodzież realnie wpływa na pozytywne zmiany w swoim otoczeniu, realizując m.in. takie inicjatywy jak stworzenie gry planszowej związanej z bohaterami Powstania Warszawskiego, zorganizowanie cyklu szkoleń z języka migowego, czy zbudowanie drona badającego czystość powietrza. Dodatkowo młodzi ludzie rozwijają u siebie praktyczne kompetencje potrzebne na rynku pracy jak rozwiązywanie problemów, komunikacja czy przywództwo. Poprzez prawdziwe projekty uczą się zarządzania, pracy zespołowej, zdobywają międzynarodowe certyfikaty pomocne przy szukaniu pracy lub rekrutacji na studia zagraniczne.
Bohaterami kampanii „Bądź ich inspiracją” jest trójka nauczycieli z różnych szkół w Polsce oraz ich uczniowie, finaliści olimpiady Zwolnieni z Teorii. Ta trójka nauczycieli w 2018 roku dołączyła do pierwszego grona stu Nauczycieli Zwolnionych z Teorii i z chęcią wspierała młodzież w działaniu. W kampanii zależy nam na tym, by wbrew powielanym ostatnio opiniom, pokazać, że w naszym kraju są nauczyciele, którzy działają, inspirują, rozwijają u uczniów istotne kompetencje, a dzięki temu umacniają też swoje relacje z uczniami. Nauczyciele Zwolnieni z Teorii biorący udział w kampanii pochodzą z miast różnej wielkości, ponieważ Zwolnieni z Teorii porywają serca młodzieży, a od niedawna także nauczycieli, bez względu na wielkość miejscowości, w której działają – mówi Kamila Bilska Brand Manager Zwolnieni z Teorii.
Profile nauczycieli zostaną zaprezentowane w formie materiałów zdjęciowych i wideo, a także poprzez ich osobistą obecność w mediach. Uzupełnieniem kampanii będą wypowiedzi i obecność zespołów nastolatków, którzy zrealizowali najciekawsze projekty społeczne. Za scenariusz wideo i produkcję materiałów odpowiadają Piotr Spigiel (www.piotrspigiel.com) oraz Animateria Studio. Twórcą strategii i idei kreatywnej jest agencja 180heartbeats + Jung v Matt, dla której jest to już czwarta kampania realizowana dla Zwolnionych z Teorii. Trzy poprzednie zostały wyróżnione w konkursie Effie Awards. Podjęcie tej współpracy było dla nas szczególnie ważne, bo idea stojąca za działaniami Zwolnionych z Teorii jest nam bardzo bliska. Rozwój młodzieży oraz uczących ją nauczycieli leży w interesie całego społeczeństwa, również w naszym. Dlatego po raz kolejny z dużą satysfakcją zaangażowaliśmy się w kampanię na rzecz szeroko pojętej poprawy polskiej edukacji, która może być bardziej praktyczna i efektywna – mówi Magdalena Kozanowska, managing director & partner w 180heartbeats + Jung v Matt.
Kampania wystartowała 16 maja i potrwa do końca czerwca. Kanałami dotarcia do nauczycieli będzie internet, w tym serwisy społecznościowe oraz przygotowana specjalnie dla nauczycieli platforma Librus, a także media tradycyjne, w tym billboardy rozmieszczone w całej Polsce oraz bezpośrednia komunikacja ze szkołami.
Więcej na temat inicjatywy Zwolnieni z Teorii można przeczytać TUTAJ.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie