AVON kontra przemoc wspiera działania „Niebieskiej Linii”
W Polsce co 40 sekund przemocy doświadcza 1 kobieta, ale tylko jedna trzecia z nich zgłasza ten fakt na policję[1]. Strach, wstyd, poczucie bezradności nie pozwalają mówić o problemach otwarcie. Dlatego tak ważne jest, by ofiary i świadkowie przemocy mieli do kogo całkowicie anonimowo zwrócić się po pomoc.
Taką możliwość daje im „Niebieska Linia” Instytutu Psychologii Zdrowia, którą wspiera AVON, zapewniając środki na funkcjonowanie poradni e-mailowej i telefonicznej przez kolejny rok.
Avon Kontra Przemoc to kampania społeczna i edukacyjna zainaugurowana w 2004 roku w USA; obecnie prowadzona jest w ponad 50. krajach na całym świecie. Kampania zakłada walkę z przemocą domową wobec kobiet; działania w ramach tej społecznej inicjatywy w pierwszej kolejności budują świadomość istnienia problemu, edukacji w zakresie rozpoznania symptomów oraz możliwości pomocy osobom doświadczającym przemocy. W Polsce kampania Avon kontra Przemoc została zainicjowana w 2008 roku. Celem akcji jest głośny i wyraźny sprzeciw wobec przemocy oraz wszelkich jej przejawów. Wszystkie działania w ramach kampanii prowadzone są dzięki środkom pozyskanym ze sprzedaży produktów AVON „Powiedz STOP Przemocy!”
1 czerwca – Dziś obchodzimy Dzień Dziecka ?Z tej okazji przypominamy, że 17 czerwca odbędzie się bieg rodzinny na 2 km. Każdy jest mile widziany, szczególnie najmłodsi!
Opublikowany przez 10 km AVON Kontra Przemoc – biegnij w Garwolinie 31 maja 2018
W Polsce co roku przemocy doświadcza ponad 800 tys. kobiet. Co szósta po kłótniach w wyniku „rodzinnych nieporozumień” wymaga hospitalizacji, a co 2,5 doby jedna umiera. Co 7 minut zgłaszany jest na policję fakt doświadczenia przemocy, a mimo to wiele incydentów nie wychodzi na jaw. Za każdą anonimową liczbą stoją prawdziwe historie pełne poniżenia, krzywdy, poczucia uwięzienia w sytuacji bez wyjścia, nierzadko też osamotnienia wśród obojętnych na problem sąsiadów czy bliskich.
– To wszystko dzieje się właśnie teraz, być może blisko nas. Liczby są potwierdzeniem tego, jak bardzo potrzebne są działania na rzecz przeciwdziałania przemocy wobec kobiet. – mówi Renata Durda, kierowniczka „Niebieskiej Linii” Instytutu Psychologii Zdrowia.
Aktualność problemu oraz jego skala potwierdzają niezbędność funkcjonowania różnorodnych form wsparcia dla osób dotkniętych przemocą. Mając na uwadze dobro tych, którym szczególnie trudno zwrócić się z prośbą o pomoc, AVON Cosmetics Poland już drugi rok z rzędu przekazuje środki na funkcjonowanie poradni telefonicznej i poradni mailowej „Niebieskiej Linii”.
– Podstawową misją Avon jest wspieranie kobiet, szczególnie tych doświadczających przemocy. Aż 85% wszystkich zgłoszeń „Niebieskiej Linii” to telefony kobiet, które doświadczają przemocy domowej. Jej specjaliści w zeszłym roku pomogli ponad 6 tysiącom osób. Nie wyobrażamy sobie, aby nagle tej pomocy miało zabraknąć, dlatego zdecydowaliśmy się ponownie przekazać środki „Niebieskiej Linii”, aby mogła funkcjonować przez kolejny rok – motywuje przekazanie darowizny Barbara Goździkowska, General Manager AVON Cosmetics Poland.
Osoby, które doznają przemocy domowej (często im samym trudno określić się słowem „ofiara przemocy”) potrzebują kompleksowego wsparcia, uzyskania konkretnych informacji o sposobach zatrzymania przemocy, ale przede wszystkim rozmowy ze specjalistą, któremu mogą zaufać.
W 2017 roku w wyniku zmienionych przez Ministerstwo Sprawiedliwości kryteriów przyznawania dofinansowania poradnia telefoniczna i mailowa prowadzona przez „Niebieską Linię” IPZ straciła możliwość otrzymania dotacji ze środków publicznych. Jej funkcjonowanie wznowiono dzięki zbiórce publicznej oraz darowiźnie przekazanej ze środków kampanii AVON Kontra Przemoc. W tym roku Avon ponowił dotację na roczne funkcjonowanie infolinii, gdyż istniało ryzyko powtórzenia się sytuacji sprzed roku, kiedy telefon zamilkł na 3 miesiące z powodu braku środków.
– „Niebieska Linia” niesie realną pomoc. Zapewniamy opiekę psychologiczną i porady prawne, i co ważne dla osób pokrzywdzonych, pełną dyskrecję i anonimowość. To dodaje sił, odwagi, a przede wszystkim wiary w to, że z tej pozornie beznadziejnej sytuacji można wyjść. – dodaje Renata Durda.
Rocznie w Polsce jest zakładanych ponad 90 tysięcy Niebieskich Kart, co oznaczałoby, że niemal 100 tysięcy rodzin potrzebuje pomocy[1]. Jednak policja szacuje, że problem dotyka trzykrotnie większej liczby rodzin, bo większość przypadków przemocy domowej po prostu nie jest zgłaszana organom ścigania. Dlatego takie organizacje jak „Niebieska Linia” są bardzo ważne dla osób, które nie mają odwagi albo możliwości zgłaszania sprawy na policję. Dzięki wsparciu AVON poradnia telefoniczna i e-mailowa przez cały rok będzie służyć wszystkim, którzy zwrócą się o pomoc.
Działania AVON Kontra Przemoc skoncentrowane są nie tylko na edukacji dotyczącej rozpoznawania symptomów przemocy i promowania sposobów wsparcia ofiar, ale także na udzielaniu realnej pomocy osobom pokrzywdzonym.
„Niebieska Linia” od ponad 20 lat realizuje zadania w zakresie przeciwdziałania przemocy
w rodzinie i edukacji w tym obszarze. Jest to najpopularniejsza organizacja tego typu w Polsce. Współpraca AVON z „Niebieską Linią” trwa od 2011 roku. W tym czasie, wspólnymi siłami, udało się zrealizować bardzo wiele inicjatyw wspierających ofiary przemocy domowej. Działania te to nie tylko poradnia telefoniczna i e-mailowa, ale również kampanie edukacyjne i prewencyjne.
W ubiegłym roku „Niebieska Linia”, przy wsparciu AVON, przeprowadziła kampanię „(Nie)bądź miła” – 16 Dni Przeciw Przemocy Wobec Kobiet.
Opublikowany przez Niebieska Linia 22 września 2016
Więcej informacji na temat kampanii AVON Kontra Przemoc na stronie: http://wielkakampaniaogodnosc.pl/
Żródło:
Materiały Prasowe
[1] Źródło: Sprawozdanie z realizacji Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na lata 2014-2020 za rok 2016.
[1] Źródło: Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”. Dane z 2017 r.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy