Autyzm to różnorodność
Choć zaburzenia ze spektrum autyzmu dotykają około jedno dziecko na 160, wiedza na ten temat ciągle pozostaje stosunkowo niska, m.in. często autyzm utożsamiany jest z chorobą.
Nigeryjska organizacja One Health we współpracy z agencją Takeout Media postanowiły przybliżyć to zagadnienie za pomocą edukacyjnej kampanii społecznej Autism is Diversity (Autyzm to różnorodność). Jej punkt wyjścia był niesłychanie prosty i klarowny – twórcy kampanii, opowiadając o zaburzeniach ze spektrum autyzmu, sięgnęli po zrozumiałą pod każdą szerokością geograficzną analogię z klockami Lego. Każda prosta, kolorowa konstrukcja stała się punktem wyjścia do opisania innego aspektu zjawiska, np. fakt, że osoby nie mające historii autyzmu w swoich rodzinach mogą mieć autystyczne dziecko, przedstawiono za pomocą dwóch dużych, czerwonych klocków, „opiekujących się” mniejszym żółtym.
Dzięki takiemu podejściu udało się powiązać walory edukacyjne kampanii z estetyką zarówno przyjazną dzieciom, jak i przykuwającą uwagę odbiorców w każdym wieku:
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.10.2024
Zrób TO dla JAJ!
-
23.10.2024
Oni wygrali ElektroEkologiczny Hackathon
-
22.10.2024
Bajka terapeutyczna o powodzi
-
16.10.2024
Tam wasze miejsce!
-
14.10.2024
Nie pozwól na przerwę w podróży
-
11.10.2024
Rodzice oblali kartkówkę z wiedzy o myciu zębów dzieci. Wyniki badania