Autorska wersja hitu „Patointeligencja” promuje jazdę w pasach bezpieczeństwa
Statystyki policji alarmują – nadal wielu Polaków nie zapina pasów bezpieczeństwa w samochodzie. Robi to średnio 71% osób jadących na przednich siedzeniach i tylko 40% na tylnych. FREE NOW postanowiło zabrać głos w tej kwestii i odpowiedziało na najpopularniejszy polski utwór końcówki 2019 roku.
Do sieci trafił teledysk, w którym kierowcy taksówek – na co dzień spotykający się z najróżniejszymi sytuacjami na drodze – zdecydowanie rekomendują pasażerom jazdę w pasach. Ich rapowy przekaz odnosi się wprost do głośnego hitu „Patointeligencja” Maty (ponad 14 milionów wyświetleń na YT do początku stycznia 2020): Mój ziomo pasażer na tylnej kanapie, wyskoczył na chwilę a mógł wyskoczyć na zawsze / przez przednią szybę lecisz na ryjek, jak się tutaj mordeczko nie zapniesz.
Kierowcy FREE NOW spędzają wiele godzin w trasie z pasażerami na pokładzie i są nierzadko świadkami wypadków – mówi Krzysztof Urban, Dyrektor Zarządzający FREE NOW (dawniej MyTaxi). Ich głos w kwestii promowania bezpiecznej jazdy w zapiętych pasach jest bardzo ważny i ma szansę dotrzeć do osób, które nie mają tego odruchu podczas jazdy w roli pasażera. Problem niezapinania pasów dotyczy zwłaszcza pasażerów jeżdżących taksówką na krótkich dystansach lub wracających z imprezy w większej grupie. Wypracowaliśmy wśród naszych kierowców zestaw dobrych praktyk zapewniających bezpieczeństwo, m.in. odczekanie aż pasażerowie wracający po zmroku, a zwłaszcza kobiety i osoby nieletnie, wejdą do budynku. Zachęcanie pasażerów do zapinania pasów to jedna z nich, w czym ma pomóc również kampania „Pasointeligencja”.

Kampanii towarzyszy strona www.pasointeligencja.pl, na której użytkownicy znajdą przydatne informacje (na pasażerów zapinających pasy czekają atrakcyjne promocje).
Za koncepcję video i kampanię odpowiada agencja reklamowa Cut The Mustard. Produkcją teledysku, wyreżyserowanego przez Macieja Kwaśniewskiego, zajął się dom produkcyjny Graffiti Films. Partnerem merytorycznym akcji jest Fundacja Kierowca Bezpieczny.
zobacz także
-
13.11.2025Wydarzenia
„6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.11.2025Akcje
Kampanie kinowe dla instytucji publicznych
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kampanie
ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

