Ruszyła druga tura akcji bezpłatnych badań okulistycznych „Utrzymaj ostrość wzroku” Stowarzyszenia Zwyrodnienia Plamki Związanego z Wiekiem AMD i firmy Bausch&Lomb, producenta suplementu diety Ocuvite Lutein Forte.
Jej celem jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na konieczność profilaktyki AMD (zwyrodnienie plamki związane z wiekiem) oraz wczesne wykrycie zmian w obrębie siatkówki oka. Od 9 do 28 maja mobilny gabinet odwiedza kolejnych pięć polskich miast: Poznań, Bydgoszcz, Łódź, Katowice i Kraków.
Podczas pierwszej tury akcji pod kątem zwyrodnienia plamki żółtej związanego z wiekiem przebadało się w sumie 3777 osób, w tym 2261 kobiet i 1516 mężczyzn. U 19% przebadanych wykryto AMD, która jest główną przyczyną ślepoty u osób powyżej 40. roku życia w krajach uprzemysłowionych.
Badania odbywają się w specjalnie przystosowanym autobusie wyposażonym w urządzenia diagnostyczne. Akcja skierowana jest przede wszystkim do osób po 50. roku życia. Uczestnicy akcji mogą skorzystać z bezpłatnych konsultacji z lekarzem, wykonać na miejscu badanie pod kątem rozpoznania AMD, a także otrzymują materiały informacyjne nt. AMD i jego profilaktyki. Mogą również poddać się badaniu przeprowadzanemu za pomocą specjalnego aparatu fotograficznego tzw. fundus camery, która wykonuje seryjnie zdjęcia dna oka.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO