logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Atlas raportuje o społecznej odpowiedzialności
20.09.2013
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Atlas raportuje o społecznej odpowiedzialności



Grupa Atlas opublikowała raport społecznej odpowiedzialności. To pierwszy na krajowym rynku raport polskiego producenta z branży wytwarzania materiałów chemii budowlanej poświęcony odpowiedzialności społecznej. Raport otwarcia Grupy Atlas przygotowany został zgodnie z międzynarodowym standardem raportowania Global Reporting Initiative.

Raport Grupy Atlas jest na poziomie B+ (Poziomy Aplikacji GRI) i został zweryfikowany przez zewnętrzną, niezależną jednostkę – PricewaterhouseCoopers oraz Global Reporting Initiative. W raporcie zaprezentowano podstawowe informacje o wszystkich podmiotach gospodarczych tworzących Grupę Atlas oraz o działaniach CSR podejmowanych przez firmę. W 2012 roku Grupa Atlas przystąpiła do inicjatywy na rzecz odpowiedzialności korporacyjnej i zrównoważonego rozwoju Global Compact.

Wszystkie podane w raporcie wskaźniki dotyczą działalności Atlas Sp. z o.o. – spółki dominującej w strukturze grupy. W przypadku jednego z raportowanych wskaźników – wielkości odzyskanych materiałów ze sprzedanych produktów i ich opakowań, oprócz danych dla Atlas Sp. z o.o. podane zostały dane dla wszystkich podmiotów gospodarczych Grupy Atlas działających w Polsce.

Środowiskowy wymiar zrównoważonego rozwoju został określony poprzez podanie ilości wykorzystanych podstawowych surowców do produkcji – i udział materiałów użytych do produkcji a pochodzących z recyklingu, inicjatyw podjętych w celu zmniejszenia pośredniego zużycia energii z uwzględnieniem osiągniętego poziomu redukcji, łącznego poboru wody według źródła, inicjatyw służących zmniejszeniu wpływu produktów na środowisko, wielkości odzyskanych materiałów ze sprzedanych produktów i ich opakowań oraz aspektu zgodności z regulacjami prawnymi.

W zakresie kwestii dotyczących pracy i zatrudniania oraz praw człowieka (dwóch z czterech kategorii zagadnień omawianych w związku ze społecznym wymiarem organizacji według standardu GRI) firma uzyskała w 2012 roku Certyfikat Organizacji Rozwoju i Współpracy Gospodarczej (OECD) dla Przedsiębiorstw Wielonarodowych. Spośród wskaźników dotyczących zagadnień zatrudniania i godziwej pracy w raporcie podano po jednym wskaźniku z każdego z aspektów ustalonych przez GRI, tj. w aspekcie zatrudnienia, relacji pomiędzy pracownikiem i kierownictwem, bezpieczeństwa i higieny pracy, edukacji i szkoleń oraz różnorodności i równości szans. Poziom Atlas Sp. z o.o. w zakresie respektowania praw człowieka został określony poprzez podanie 7 wskaźników obejmujących aspekty: procedur odnośnie zamówień i inwestycji, przeciwdziałania dyskryminacji, swobody zrzeszania się i prawa do sporów zbiorowych, pracy przymusowej i obowiązkowej, praw ludności rdzennej i zgłoszonych i rozpatrzonych skarg.

Społeczny wymiar każdej organizacji to także odpowiedzialność za produkt wyrażona poprzez odniesienie się do następujących aspektów: bezpieczeństwo i zdrowie klientów, oznakowanie produktów i usług, komunikacja marketingowa oraz poufność informacji klienta. Wpływ Atlas na społeczeństwo został określony poprzez podanie wskaźników z zakresu naruszenia zasad wolnej konkurencji i zgodności z regulacjami.

Obecnie 79% z 250 największych firm świata przedstawia raport CSR, zaś 4% z nich włącza go do całościowego raportowania. Spośród raportujących 77% z 250 największych firm świata używa standardów GRI.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

  • 30.07.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Piłka nożna jest kobietą

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek