Kampanii społecznych o tej tematyce jeszcze w Polsce nie było. W październiku 2012 roku wystartowała pierwsza billboardowa kampania „ateistyczna”. Opiera się ona na dwóch przekazach „Nie zabijam. Nie kradnę. Nie wierzę” oraz „Nie wierzysz w Boga? – Nie jesteś sam”. Zdaniem organizatorów z Fundacji Wolność od Religii, jej celem jest wywołanie ogólnopolskiej dyskusji a temat obiegowego postrzegania wartości uniwersalnych jako zasad przynależnych religii, przede wszystkim religii katolickiej. Billboardy pojawiły się w wielu miastach Polski, rzeczywiście wywołując dyskusję w mediach i „święte oburzenie” prawicowych polityków. Czy taka kampania jest skuteczna? Polskie billboardy zapewne pogłębią polaryzację społeczną i umocnią wśród wierzących skłonność do obronnej agresji – powiedział dla portalu kampaniespołeczne.pl Andrzej Dominiczak, prezes fundacji Sapere Aude. Pierwsza w Polsce kampania ateistów jest jednak warta odnotowania, a dyskusja na temat sekularyzacji nabiera powoli rumieńców. Polecamy zajrzeć do zestawienia Módl się i promuj. 9 kampanii od plebana i profana, w którym zebrano różne kampanie kościelne i ateistyczne, z Polski i zagranicy.
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki