Kampanii społecznych o tej tematyce jeszcze w Polsce nie było. W październiku 2012 roku wystartowała pierwsza billboardowa kampania „ateistyczna”. Opiera się ona na dwóch przekazach „Nie zabijam. Nie kradnę. Nie wierzę” oraz „Nie wierzysz w Boga? – Nie jesteś sam”. Zdaniem organizatorów z Fundacji Wolność od Religii, jej celem jest wywołanie ogólnopolskiej dyskusji a temat obiegowego postrzegania wartości uniwersalnych jako zasad przynależnych religii, przede wszystkim religii katolickiej. Billboardy pojawiły się w wielu miastach Polski, rzeczywiście wywołując dyskusję w mediach i „święte oburzenie” prawicowych polityków. Czy taka kampania jest skuteczna? Polskie billboardy zapewne pogłębią polaryzację społeczną i umocnią wśród wierzących skłonność do obronnej agresji – powiedział dla portalu kampaniespołeczne.pl Andrzej Dominiczak, prezes fundacji Sapere Aude. Pierwsza w Polsce kampania ateistów jest jednak warta odnotowania, a dyskusja na temat sekularyzacji nabiera powoli rumieńców. Polecamy zajrzeć do zestawienia Módl się i promuj. 9 kampanii od plebana i profana, w którym zebrano różne kampanie kościelne i ateistyczne, z Polski i zagranicy.
CZYTAJ TEŻ:
-
28.03.2024
Dla psa mafia!
-
22.03.2024
#nazdrowiepsychiczne
-
21.03.2024
Załóż, że mogę
-
06.03.2024
Dzieci przegrywają wojnę ZAWSZE
-
05.03.2024
Cicho! Sza!
-
04.03.2024
Mistrzowskie listy miłosne