Z portal newsowego niespodziewanie znikała zawartość. Tak jak znikają czasem ważne informacje z pamięci krótkotrwałej.
Alzheimer Society w lapidarny sposób oddało wrażenie zaniku pamięci krótkotrwałej. Internauci, przewijając stronę internetową, chcąc powrócić do jej początku, nie znajdowali tam widzianych wcześniej artykułów. W tajemniczy sposób zniknęły, a zamiast niej pozostało tylko białe miejsce. W ten sposób pokazano mechanizm działania choroby. Kampania przyniosła oczekiwany efekt, gdyż ilość kliknięć na banner organizacji wzrosła aż o 400%.
Stephen Mérineau z firmy reklamowej Marketel tłumaczył, że za pośrednictwem kampanii internauci doświadczają zjawiska zaniku pamięci krótkotrwałej i dzięki osobistemu doświadczeniu lepiej rozumieją problemy ludzi chorych.
Choroba Alzheimera okrada pacjentów z pamięci – w początkowym stadium wpływa głównie na pamięć krótkotrwałą. Jej upośledzenie postępuje powoli, uniemożliwiając normalne funkcjonowanie. Człowiek nie odnajduje się w realiach, znanego mu do tej pory świata. Alzheimer należy do grupy chorób nieuleczalnych. Choroba ta znana również jako otępienie starcze lub demencja jest chorobą cywilizacyjną i dotyka nawet 30 milionów osób na całym świecie.
Olga Ambrosiewicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.03.2025
Urodziny
-
17.03.2025
I była też broń…
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom
-
11.02.2025
365 dni
-
09.02.2025
W pełnym wymiarze. PAH przeciw stereotypom
-
08.02.2025
Gest solidarności