logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  16.06.2008

Antykampania Biedronki

Your browser does not support the video tag.


Właśnie trafiła do mnie broszura sieci handlowej Biedronka, pod tytułem „Biedronka. Dobre życie”, towarzysząca kampanii firmy „Kto by nie chciał pracować w Biedronce”.

Ta kampania od początku wzbudziła sporo kontrowersji. Jak mogliśmy przeczytać w Metrze, Stowarzyszenie Poszkodowanych przez Wielkie Sieci „Biedronka” zapowiedziało złożenie skargi do Komisji Etyki Reklamy. Na różnych forach, krytykuje się reklamę za hipokryzję.

Przyglądając się broszurze widać wiele pozytywnych działań sieci i wysiłku włożonego w bycie konkurencyjną siecią. Znajdują się tu informacje na temat dbałości o klienta, jakości, działalności społecznej i środowiskowej, a także bycia dobrym pracodawcą. Przypomina mi ona broszurę wydaną przez sieć kilka lat temu dotyczącą społecznej odpowiedzialności biznesu sieci. Spotkała się ona wówczas z miażdżącą krytyką.

W tym roku nikt nie epatuje hasłem CSR, ale poprzez pozytywne działania w różnych obszarach Biedronka chce poprawić wizerunek i pozyskać pracowników. Tok myślenia firmy jest prawidłowy i takie działanie pewnie spotkałoby się z aprobatą, gdyby nie historia sieci Biedronka i trwające ciągle postępowanie sądowe.

Kampania, która pomija tę historię i jak gdyby nigdy nic się nie stało mówi jak jest świetnie w sieci, używa hasła „godny zaufania pracodawca” będzie zawsze odbierana jako niewiarygodna. Tak się stało z „raportem” społecznej odpowiedzialności Biedronki kilka lat temu, tak też jest z obecną broszurą i całą kampanią.

Konieczne jest przyznanie się do nieprawidłowości, nie na sali sądowej, ale w oficjalnej komunikacji firmy, pokazanie mechanizmów, które mają zapewnić poprawę i nowych warunków jakie firma oferuje. Być może wewnątrz firmy istnieje przeświadczenie o faktycznej zmianie. Brakuje go jednak w świadomości opinii publicznej. Dlatego przydałoby się firmie całościowe podejście CSR z mierzalnymi założeniami, a nie wybiórcze działania społeczne, które ładnie wyglądają w broszurze.

Reklama skierowana do potencjalnych pracowników, a oprotestowana przez byłych i obecnych:
– nie zapewni firmie dopływu dobrych pracowników
– nie poprawi jej wizerunku, a szkodzi
– to w dużej części zmarnowane pieniądze.

Konieczne jest porozmawianie z interesariuszami i zaangażowanie ich w tworzenie strategii CSR firmy. Zlecone agencjom PR kampanie reklamowe, niestety, nie na wiele się tu zdadzą.
Liliana Anam, CSRinfo


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 06.04.2022

    Używane auto elektryczne — czy to dobry pomysł?


  • 25.02.2022

    Jak rozmawiać z dziećmi o wojnie? – tłumaczy Agnieszka Aksamit-Oknińska


  • 18.02.2022

    Osiem pytań o wolontariat pracowniczy


  • 12.01.2022

    Nie ma zdrowej diety dziecka bez zdrowej diety rodzica


  • 31.12.2021

    Najważniejsze narzędzia do ograniczenia skutków pandemii wszyscy mamy pod ręką


  • 17.12.2021

    Mała zmiana na talerzu to duża zmiana dla planety


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek