Firma Amadeus opublikowała raport dotyczący działalności w zakresie odpowiedzialności biznesowej w 2011 roku w 195 krajach, w których działa.
Przedstawiono 165 projektów realizowanych w 45 krajach, które objęły takie obszary jak edukacja (szkolenia językowe i w zakresie umiejętności turystycznych, darowizny w postaci komputerów, rozbudowę Amadeus Tourism Observatory), transfer technologii w celu wspierania rozwoju przedsiębiorczości w branży turystycznej (poprzez pomoc małym, rozwijającym się firmom we wdrażaniu profesjonalnych procesów i rozszerzaniu zasięgu handlowego), lokalne inicjatywy społeczne oraz pomoc w czasie kryzysu.
Od 2004 roku inwestycje firmy w badania i rozwój wyniosły 2 miliardy euro. Zużycie energii elektrycznej na jednego pracownika zostało zredukowane drugi rok z rzędu. Mimo wzrostu aktywności biznesowej, w 2011 roku Amadeus zmniejszył łączną emisję CO2 o 5%, do czego przyczyniła się zarówno poprawa efektywności energetycznej, jak i rosnący udział energii odnawialnej wykorzystywanej w największych oddziałach firmy. Blisko 800 wolontariuszy Amadeus podjęło działania w 2011 roku, przeznaczając 17 470 godzin pracy na wspieranie inicjatyw społecznych. Firma oferowała również pomoc podczas kryzysu, mającą na celu zmniejszenie skutków klęsk żywiołowych takich jak trzęsienie ziemi na Haiti, powodzie w Bangkoku i Australii, japońskie tsunami i trzęsienie ziemi w Sendai, tajfun na Filipinach oraz kryzys w Rogu Afryki.
Amadeus podpisał także Globalny Kodeks Etyki w Turystyce. Kodeks, przyjęty w 1999 r. przez Zgromadzenie Ogólne Światowej Organizacji Turystyki (UNWTO) zatwierdzone przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w 2001 roku, stanowi zbiór zasad mających na celu ukierunkowanie rozwoju turystyki w sposób, który maksymalizuje społeczno-ekonomiczne korzyści dla branży, przy jednoczesnym zminimalizowaniu negatywnych skutków.
Raport firmy Amadeus z zakresu odpowiedzialności biznesowej jest częścią przewodnika Global Reporting Initiatives (GRI), który ustanawia wytyczne organizacji związane z ujawnianiem ich ekonomicznego, środowiskowego i społecznego działania w przejrzysty sposób. GRI przyznaje ostatniemu raportowi Amadeus z zakresu CSR najwyższą możliwą ocenę (A+).
Na stronie www znajduje się wersja interaktywna raportu oraz tradycyjna w formacie PDF.
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile
-
01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska
-
25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka
-
17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
InPost ratuje życie
-
10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

