W czewrcu 2008 roku organizacja Home Office z Wielkiej Brytanii wraz z agencją VCCP London realizowały kampanię pod hasłem „Fashion show. Responsible drinking.” w ramach długofalowego programu „Alkohol know your limits”. Ta viralowa kampania adresowana była do osób młodych, korzystających z internetu i… z tzw. życia. W sposób dobitny i na pewno mało smaczny ukazała nieświadome dla pijanej osoby skutki społeczne nadmiernego spożywania alkoholu. Wystawione na widok publiczny młode osoby budzą swoim zachowaniem (siusianiem, wymiotami i agresją) zażenowanie otoczenia. Świadkowie tych zdarzeń czują w tym momencie większy wstyd, niż ich sprawcy, którzy z kolei kaca fizycznego i moralnego będą odczuwać później, na pewno silniej i dłużej.
Strona internetowa programu pełna jest brzydkich zdjęć i dobrych rad – jak uniknąć niepożadanych dla siebie sytuacji – zarówno zdrowotnych, jak i społecznych.
Ku przestrodze i refleksji.
Redakcja portalu kampaniespoleczne.pl
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
06.04.2022
Używane auto elektryczne — czy to dobry pomysł?
-
25.02.2022
Jak rozmawiać z dziećmi o wojnie? – tłumaczy Agnieszka Aksamit-Oknińska
-
18.02.2022
Osiem pytań o wolontariat pracowniczy
-
12.01.2022
Nie ma zdrowej diety dziecka bez zdrowej diety rodzica
-
31.12.2021
Najważniejsze narzędzia do ograniczenia skutków pandemii wszyscy mamy pod ręką
-
17.12.2021
Mała zmiana na talerzu to duża zmiana dla planety