„Popierasz prawo do przerywania ciąży – Hitler z Ciebie!” Tak starali się zdyskredytować polski ruch pro-choice organizatorzy kampanii Stop Aborcji – Fundacja PRO Prawo do Życia. Kreacja kampanii to mariaż makabrycznych zdjęć rozszarpanych płodów oraz historycznego rysu – hasła „Aborcję dla Polek wprowadził Hitler 9 marca 1943”. W składającym się z trzech modułów graficznym billboardzie znalazło się również miejsce na twarz niemieckiego dyktatora. Kampania miała wzbudzić kontrowersje i trudno żeby ich nie wzbudziła. Wywieszona została w centrum Poznania, przy ruchliwej ulicy, na gigantycznym, podświetlonym bilbordzie i zafundowała szok i obrzydzenie przypadkowym przechodniom, w tym dzieciom. Wprost stygmatyzowała kobiety, które dokonały aborcji płodu jako złe i gardzące życiem (tak jak Hitler) morderczynie. W końcu dyskredytowała ruch pro-choice przedstawiając ideę sprawiedliwości reprodukcyjnej jako ideową kontynuację myśli Hitlera. Oliwy do ognia dodaje fakt, że 8 marca, ulicami polskich miast przechodzą co roku feministyczne manify. Autorzy kampanii nie pozostawiają złudzeń, że właśnie w ten sposób powinna być odczytywany ich billboard. Kilkadziesiąt lat temu 'podludźmi’ byli Żydzi, Słowianie i Romowie. Dzisiaj 'podludźmi’ lub 'nieludźmi’ są dzieci przed narodzeniem – mówią jej twórcy.
Więcej o tej kampanii: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
30.09.2024
Po prostu się rusz!
-
26.09.2024
Jak oswoić prądożerców?
-
25.09.2024
Pomarańcza
-
24.09.2024
Świat oczami niepiśmiennych
-
23.09.2024
Same nie znikną
-
19.09.2024
Książka jest znacznie lepsza