„Popierasz prawo do przerywania ciąży – Hitler z Ciebie!” Tak starali się zdyskredytować polski ruch pro-choice organizatorzy kampanii Stop Aborcji – Fundacja PRO Prawo do Życia. Kreacja kampanii to mariaż makabrycznych zdjęć rozszarpanych płodów oraz historycznego rysu – hasła „Aborcję dla Polek wprowadził Hitler 9 marca 1943”. W składającym się z trzech modułów graficznym billboardzie znalazło się również miejsce na twarz niemieckiego dyktatora. Kampania miała wzbudzić kontrowersje i trudno żeby ich nie wzbudziła. Wywieszona została w centrum Poznania, przy ruchliwej ulicy, na gigantycznym, podświetlonym bilbordzie i zafundowała szok i obrzydzenie przypadkowym przechodniom, w tym dzieciom. Wprost stygmatyzowała kobiety, które dokonały aborcji płodu jako złe i gardzące życiem (tak jak Hitler) morderczynie. W końcu dyskredytowała ruch pro-choice przedstawiając ideę sprawiedliwości reprodukcyjnej jako ideową kontynuację myśli Hitlera. Oliwy do ognia dodaje fakt, że 8 marca, ulicami polskich miast przechodzą co roku feministyczne manify. Autorzy kampanii nie pozostawiają złudzeń, że właśnie w ten sposób powinna być odczytywany ich billboard. Kilkadziesiąt lat temu 'podludźmi’ byli Żydzi, Słowianie i Romowie. Dzisiaj 'podludźmi’ lub 'nieludźmi’ są dzieci przed narodzeniem – mówią jej twórcy.
Więcej o tej kampanii: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
28.03.2024
Dla psa mafia!
-
22.03.2024
#nazdrowiepsychiczne
-
21.03.2024
Załóż, że mogę
-
06.03.2024
Dzieci przegrywają wojnę ZAWSZE
-
05.03.2024
Cicho! Sza!
-
04.03.2024
Mistrzowskie listy miłosne