logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Aasa Polska dołącza do partnerów Forum Odpowiedzialnego Biznesu
21.11.2017
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Aasa Polska dołącza do partnerów Forum Odpowiedzialnego Biznesu



Aasa Polska dołącza do grona strategicznych Partnerów Forum Odpowiedzialnego Biznesu
i podpisuje Kartę Różnorodności. Jest to kolejny element programu CSR realizowanego przez firmę. W tym roku Aasa Polska uruchomiła swoją pierwszą kampanię społeczną „Aasy Netu”, której celem jest minimalizacja wykluczenia cyfrowego Polek po 45-tym roku życia.

Do strategicznych celów Aasa Polska, technologicznej firmy finansowej specjalizującej się w udzielaniu pożyczek ratalnych, należą zrównoważony rozwój i uwzględnianie w codziennych działaniach problematyki społecznej, interesów klientów, partnerów i pracowników. Dołączenie do Programu Partnerstwa Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) jest kolejnym krokiem w rozwijaniu odpowiedzialności biznesowej firmy.

Największą dotychczasową inicjatywą firmy z zakresu społecznej odpowiedzialności jest kampania edukacyjna “Aasy Netu”, rozpoczęta w czerwcu 2017 roku i poświęcona wykluczeniu cyfrowemu. Z badania przeprowadzonego na zlecenie Aasa wynika, że największą grupą pozostającą poza zasięgiem Internetu są Polki między 45 a 70 rokiem życia. Jest ich prawie 2 miliony. Kampania była szeroko komentowana w mediach, a dotychczasowa liczba jej beneficjentów przekroczyła 20 tysięcy.

– „Nasza pierwsza kampania CSR odpowiada na pilny problem społeczny w Polsce, jakim jest wykluczenie cyfrowe osób dojrzałych. Powstała w oparciu o badanie zrealizowane wśród naszych klientów, partnerów biznesowych i pracowników, których zapytaliśmy w jakie działania z zakresu CSR powinniśmy się zaangażować. Jednocześnie ma ona ścisły związek z tym, kim jesteśmy, w co wierzymy i czym chcielibyśmy się dzielić” – mówi Ovais Siddiqui, prezes zarządu Aasa Polska.

Celem akcji edukacyjnej „Aasy Netu” jest cyfrowa aktywizacja dojrzałych osób przy wsparciu młodszych. Na stronie aasynetu.pl udostępniono bezpłatny multimedialny program nauczania. Dzięki serii filmów i materiałów edukacyjnych, przy wsparciu eksperta Aasa i swoich bliskich, osoby początkujące w łatwy sposób uczą się np. pisać maile, wysyłać zdjęcia, prowadzić rozmowy on-line i wyszukiwać interesujące informacje w Internecie. W akcję zaangażowało się wielu pracowników firmy w ramach wolontariatu.

– Kampania CSR „Aasy Netu” to dla nas bardzo ważny krok w rozwoju naszych działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce. Widzimy, że tego typu inicjatywy są potrzebne, dlatego szukamy kolejnych możliwości jej kontynuacji i reagowania na realne problemy społeczne z obszaru cyfryzacji w Polsce – mówi Ovais Siddiqui.

Partnerem honorowym kampanii jest Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych, a partnerami medialnymi portal Odpowiedzialnybiznes.pl oraz magazyn Głos Seniora.

Aasa Polska podejmuje też wiele działań w zakresie społecznej odpowiedzialności w miejscu pracy. Przykładem tego jest program „Aasa Heart Inside”, w ramach którego pracownicy biorą udział w inicjatywach dobroczynnych, maratonach charytatywnych i akcjach krwiodawstwa.

Firma wspiera także różnorodność i wielokulturowość w miejscu pracy, a w jej oddziałach pracują osoby pochodzące
z Polski, Szwecji, Estonii, Finlandii, Czech, Kazachstanu, Rumunii, Ukrainy i Wielkiej Brytanii. Procentowy udział kobiet wśród wyższej kadry menedżerskiej w polskim oddziale wynosi 45 procent. Firma zatrudnia tu również kilka osób niepełnosprawnych.

– Chcemy tworzyć organizację działającą w oparciu o poszanowanie podstawowych zasad równości. Taką, która szanuje różnorodność wszystkich osób w środowisku pracy, bez względu na płeć, wiek, narodowość, wyznanie, orientację seksualną czy niepełnosprawność – deklaruje Ovais Siddiqui.

Wyrazem tego podejścia jest podpisanie w listopadzie br. Karty Różnorodności – międzynarodowej inicjatywy wspieranej przez Komisję Europejską, Rzecznika Praw Obywatelskich i FOB.

Aasa Polska kładzie także duży nacisk na transparentność i odpowiedzialne pożyczanie. W 2013 roku otrzymała Certyfikat Firmy Wiarygodnej Finansowo, wydawany przez Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor. Dwa lata później uzyskała Certyfikat Odpowiedzialni w Biznesie, przyznawany przez ERIF Biuro Informacji Gospodarczej S.A., który wyróżnia na rynku przedsiębiorstwa i instytucje aktywnie wspierające budowanie wiarygodności i odpowiedzialności pomiędzy uczestnikami rynku.

Należy również do Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych od 2015 roku. Wraz z jej pozostałymi członkami z branży współtworzyła Księgę Dobrych Praktyk Sprzedaży Produktów Kredytowych, która stanowi zbiór reguł odpowiedzialnego pożyczania. Aasa kilkakrotnie przeszła pozytywnie weryfikację dokonywaną przez Komisję Etyki przy Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce pod kątem dostosowania się do Zasad Dobrych Praktyk w swoich praktykach biznesowych, odnoszących się do sprzedaży produktów kredytowych.

aasa aasy netu fob







10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek