logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > „A Ty kim będziesz, kiedy bańka pęknie?” – ostrzega KNF
05.06.2018
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

„A Ty kim będziesz, kiedy bańka pęknie?” – ostrzega KNF



Hasłem „A Ty kim będziesz, kiedy bańka pęknie?” Komisja Nadzoru Finansowego zwraca uwagę społeczeństwa na ryzyko związane z inwestowaniem w kryptowaluty oraz rynkiem Forex, a także uwrażliwienie na fakt, że na rynku finansowym nie można wierzyć podmiotom oraz osobom oferującym „szybki, pewny i wysoki zysk”. Partnerami kampanii są Ministerstwo Finansów, Narodowy Bank Polski oraz Policja.

W ramach kampanii społecznej KNF przygotowało informacyjne spoty,  emitowane w stacjach telewizyjnych,radiowych ( do wysłuchania TUTAJ) oraz w internecie. Bohaterem 30-sekundowego video jest Piotr, żyjący w „bańce złudzeń inwestycji” , która stanowi nawiązanie do zjawiska baniek spekulacyjnych występujących na rynkach finansowych.

Świat Piotra może wydawać się godny pozazdroszczenia: drogie auta, najlepsze ubrania. To wszystko jedynie złudzenia. Oszczędności Piotra, które ulokował w piramidach finansowych mogą zniknąć w każdej chwili. Spot kończy się pytaniem: „A Ty kim będziesz, kiedy bańka pęknie?”.

Jak podkreślają organizatorzy Komisja Nadzoru Finansowego oraz Partnerzy akcji – dostrzegając zjawisko zwiększonego zainteresowania klientów indywidualnych inwestycjami związanymi z obrotem „walutami” wirtualnymi, a także na rynku Forex – istotnym jest zwracanie szczególnej uwagi na liczne ryzyka, na jakie narażeni są potencjalni inwestorzy w tych obszarach.

„(…) To, czy firma oferująca swoje usługi na rynku finansowym działa legalnie, można sprawdzić na stronie internetowej www.knf.gov.pl w wyszukiwarce podmiotów nadzorowanych. Warto także sprawdzać „Listę ostrzeżeń publicznych KNF”, na którą wpisywane są podmioty, wobec których zachodzi podejrzenie działania bez zezwolenia KNF. Pomocnym narzędziem, które skupia w sobie wszystkie te informacje jest bezpłatna aplikacja „KNF Alert”, przeznaczona na urządzenia mobilne z systemem Android oraz iOS.” – czytamy na oficjalnej stronie KNF 

KNF Alert

Poszukując miejsca lokowania swoich oszczędności należy pamiętać o zasadniczej regule: podmioty, które oferują usługi finansowe pod postacią oferty lokacyjnej lub inwestycyjnej, powinny tego dokonywać na podstawie właściwego zezwolenia wydawanego przez polski organ nadzoru nad rynkiem finansowym, czyli Komisję Nadzoru Finansowego (KNF), względnie przez jej zagranicznych odpowiedników z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG). Podmioty zagraniczne, które posiadają zezwolenie właściwego dla nich organu nadzoru, muszą poinformować KNF o zamiarze rozpoczęcia prowadzenia działalności na terytorium Polski poprzez tzw. notyfikację. Pobierz bezpłatną aplikację „KNF Alert”, przeznaczoną na urządzenia mobilne z systemem Android oraz iOS. Ważną funkcjonalnością aplikacji są specjalne powiadomienia (alerty) informujące o nowych podmiotach dodanych do „Listy ostrzeżeń publicznych KNF” oraz o ważnych komunikatach Komisji.

Opublikowany przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego 1 czerwca 2018

Ponadto w ramach kampanii w wybranych Urzędach Skarbowych oraz Komendach Policji zostaną wywieszone plakaty zwracające uwagę, że inwestowanie w kryptowaluty oraz na rynku Forex wiąże się z dużym ryzykiem, przestrzegające przed działalnością podmiotów oferujących szybki, pewny i wysoki zysk oraz zachęcające do pobrania aplikacji KNF Alert oraz sprawdzenia „Listy ostrzeżeń publicznych KNF”.

Komisja Nadzoru Finansowego sprawuje nadzór nad sektorem bankowym, rynkiem kapitałowym, ubezpieczeniowym, emerytalnym, nadzór nad instytucjami płatniczymi i biurami usług płatniczych, instytucjami pieniądza elektronicznego oraz nad sektorem kas spółdzielczych. Celem nadzoru nad rynkiem finansowym jest zapewnienie prawidłowego funkcjonowania tego rynku, jego stabilności, bezpieczeństwa oraz przejrzystości, zaufania do rynku finansowego, a także zapewnienie ochrony interesów uczestników tego rynku. Nadzór nad działalnością KNF sprawuje Prezes Rady Ministrów.

Partnerami kampanii są Ministerstwo Finansów, Narodowy Bank Polski oraz Policja.

Szczegółowe informacje na temat kampanii, dostępne są na stronie Komisji Nadzoru Finansowego.

KNF kryptowaluta







10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek