Muzeum Powstania Warszawskiego zaprasza do udziału w III edycji Nagrody im. Jana Rodowicza „Anody”. Nagroda, ustanowiona w 2011, jest przyznawana w dwóch kategoriach: za całokształt dokonań i postawę życiową stanowiącą wzór do naśladowania dla młodych pokoleń oraz za wyjątkowy czyn.
Działania mają również na celu przybliżenie postaci Jana Rodowicza „Anody” młodemu pokoleniu. „Anoda” urodził się w 1923 r. w Warszawie. W czasie wojny zaangażował się w działalność konspiracyjną w Szarych Szeregach, walczył w batalionie „Zośka” Armii Krajowej. Trzykrotnie ranny podczas Powstania Warszawskiego, za swoje bohaterstwo został odznaczony i awansowany na podporucznika. W połowie 1945 r. wrócił do Warszawy, gdzie zajmował się ewidencją poległych i zaginionych z Batalionu „Zośka”. Rozpoczął studia na Politechnice Warszawskiej. 24 grudnia 1948 r. został aresztowany przez Urząd Bezpieczeństwa, zginął 7 stycznia 1949 r. po brutalnym śledztwie. Do dziś nie została ustalona przyczyna jego śmierci.
W kapitule nagrody zasiada m.in. Jerzy Owsiak, Anna Dymna, Krystyna Zachwatowicz-Wajda i potomkowie rodziny Jana Rodowicza. Partnerem nagrody jest Fundacja PKO Banku Polskiego. Kandydatów mogą zgłaszać osoby prywatne, organizacje oraz instytucje publiczne do 30 listopada 2013 r.
Ogłoszenie wyników drugiej edycji Nagrody im. Jana Rodowicza „Anody” odbędzie się 7 marca 2014 roku w Muzeum Powstania Warszawskiego, w 91. rocznicę urodzin Jana Rodowicza. Dodatkowe informacje o nagrodzie, jak również formularz zgłoszenia i regulamin znajdują się na stronie www.anoda.org.pl.
III edycję Nagrody promuje spot, który można obejrzeć na portalu.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.12.2024
Sigma — Młodzieżowym Słowem Roku 2024
-
04.12.2024
5 rzeczy, które warto wiedzieć o ESG. Zapraszamy na webinar 6 grudnia
-
29.11.2024
Pomagaj z Bankami Żywności — Świąteczna Zbiórka Żywności już 29-30 listopada
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!