„Efekt Domina” to seria dokumentalna emitowana na antenie TVN, której celem jest szerzenie idei pomagania najuboższym i wolontariatu, przedstawiająca problemy potrzebujących w krajach Azji, Afryki, Europy, czy też Ameryki Środkowej. W niedzielę 19 kwietnia o 11 zaprezentowany zostanie pierwszy odcinek zrealizowany w Polsce. Pomysłodawcą programu jest rodzinna Kulczyk Foundation, a prowadzi go Dominika Kulczyk.
Pierwszy polski odcinek został zrealizowany w Łodzi. Organizacja wsparła działającą tutaj Fundację Gajusz. Założona przez Tisę Żawrocką-Kwiatkowską fundacja pomaga nieuleczalnie chorym dzieciom i ich rodzinom. Od 10 lat prowadzi hospicja domowe, a od półtora roku hospicjum stacjonarne. Budynek, w którym znajduje się hospicjum, zlokalizowany jest obok ruchliwego skrzyżowania i otoczony jest ogrodem, z którego jednak do tej pory nie można było korzystać, ponieważ ogrodzony był starą siatką. Prowadzona przez Dominikę Kulczyk fundacja rodzinna sfinansowała budowę nowego płotu i bramy, które odgrodziły podwórze i zapewniły intymność dzieciom i ich najbliższym. Prace wykonane zostały przy wsparciu wolontariuszy. Druga seria programu przedstawia kilka spośród kilkudziesięciu realizowanych rocznie akcji pomocowych inicjowanych przez Kulczyk Foundation. Każdy, kto ma chęć zostać wolontariuszem tej organizacji, może zwrócić się do niej przez stronę internetową.
Fundacja propaguje ideę pomagania najuboższym poprzez wspieranie lokalnie działających organizacji pozarządowych w realizowaniu projektów rozwojowych oraz zachęca do aktywnego włączania się w wolontariat. Prowadząca fundację Dominika Kulczyk jest także m.in. założycielką i wiceprezesem polskiego oddziału Green Cross International, trzeciej co do wielkości pozarządowej globalnej organizacji ekologicznej i członkiem Rady Programowej Global Compact Poland – inicjatywy ONZ na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu i wspierania zrównoważonego rozwoju.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS