Niewiele o młodych ludziach wiedzą ci, którzy z nimi pracują na codzień – wynika z badań koła studenckiego badań marketingowych UW. Trzy koła naukowe, które otrzymały granty z Centrum Aktywnych, zakończyły swoje prace.
Spośród 60 prac konkursowych, jury Centrum Aktywnych przyznało granty Studenckiemu Kołu Naukowemu Badań Marketingowych Chi Kwadrat Uniwersytetu Warszawskiego, Kołu Naukowemu Analizy Danych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz Kołu Naukowemu Analiz Ekonomicznych Szkoły Głównej Handlowej.
Pytanie „jak widzą młodzież osoby, które na co dzień z nimi pracują i jakie mają z nimi relacje” było podstawą badania „Młodzi sami o sobie” Studenckiego Koła Naukowego Badań Marketingowych Chi Kwadrat Uniwersytetu Warszawskiego. Wynika z niego, że zachowania młodych ludzi są oceniane w kategoriach charakterystycznych dla starszego pokolenia. Przedstawiciele tego ostatniego krytykują młodych za to, że nie chcą wpisać się w określony schemat. Kolejna część badania „Młodzi sami o sobie”, w której młodzi przedstawią kategorie, którymi sami opisują siebie, zostanie ogłoszona jesienią.
Kolejne badanie dofinansowane w programie Centrum Aktywnych dotyczyło różnic w postrzeganiu i korzystaniu z produktów i usług bankowych pomiędzy studentami pierwszego oraz ostatniego roku krakowskich uczelni. Przeprowadziło je Koło Naukowe Analizy Danych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Wyniki badania ukazują m.in., że studenci ostatniego roku studiów wyraźnie częściej korzystają z większości usług bankowych, w szczególności z ROR-u, lokat i kredytów. Natomiast jedynym produktem, z którego częściej korzystają studenci I roku jest karta kredytowa. Wraz z rokiem studiów zmieniają się też oczekiwania wobec konta.
Celem „BID – badanie zachowań i strategii użytkowników w grach All-pay” Koła Naukowego Analiz Ekonomicznych Szkoły Głównej Handlowej było zbadanie zachowań uczestników aukcji grosikowych. Sprawdzano, co wpływa na popularność poszczególnych aukcji oraz jakie strategie licytacji mają jej uczestnicy. Jak się okazało, większość graczy więcej traci niż wygrywa. Czasem są to straty prawie dwukrotnie wyższe niż maksymalna wygrana uzyskana przez uczestnika. Czynnikiem, który w największym stopniu decyduje o popularności danej aukcji jest,według badań,wartość licytowanego przedmiotu. Zatem im wyższa wartość przedmiotu, tym więcej chętnych biorących udział w aukcji.
Centrum Aktywnych to program Credit Agricole Bank Polska dla przedsiębiorczych studentów. Jego celem jest motywowanie młodych ludzi do działania i zachęcanie ich do przejęcia inicjatywy w kształtowaniu własnej przyszłości. W grudniu 2011 roku ogłoszono wyniki dwóch konkursów prowadzonych w programie. W „Mam plan! Wykonam go z Credit Agricole Bank Polska” studenci ubiegali się o dofinansowanie realizacji projektów w 3 kategoriach. W konkursie grantowym otrzymywali dofinansowanie projektów badawczych dla kół studenckich.
Szczegółowe raporty z badań oraz więcej informacji na temat programu dostępne są na stronie Centrum Aktywnych. Jesienią tego roku planowana jest druga edycja programu.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy