Dziesięciu dziennikarzy z polskich mediów wybierze najlepszy raport z zakresu pozafinansowej działalności firm, obejmującej wpływ biznesu na społeczeństwo, środowisko, rynek oraz miejsce pracy. Nagroda dziennikarzy jest nową kategorią w organizowanym od 6 lat konkursie Raporty Społeczne przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, PwC i SGS (dawniej CSR Consulting). Pozostałe kategorie nagród to: nagroda główna, nagroda Ministerstwa Gospodarki, debiut oraz nagroda internautów.
Konkurs Raporty Społeczne ma na celu wyróżnienie przedsiębiorstw, które nie tylko prowadzą działalność biorąc pod uwagę interes społeczeństwa i środowiska, ale także potrafią w sposób jasny, przejrzysty i wiarygodny zaprezentować swoje dokonania w publikowanych raportach. Dlatego też powstała nowa kategoria konkursowa – nagroda dziennikarzy, którzy ocenią, w jakim stopniu raport jest komunikowany docelowym czytelnikom: na ile struktura raportu jest przejrzysta i ułatwia czytelnikowi poruszanie się po raporcie; czy język i przekaz raportu jest zrozumiały; czy raport ma odpowiednią długość oraz czy dostępne jest podsumowanie; czy raport jest dostępny dla odbiorców; czy jego wygląd i sposoby prezentacji danych są atrakcyjne oraz czy zastosowano ekologiczne rozwiązania w produkcji raportu.
Poza aspektem komunikacji, który stanowi 20% całościowej oceny, pod uwagę będą brane również kompletność danych (40% oceny) oraz zaufanie (40%), czyli przedstawienie jakie struktury, procesy i mechanizmy kontroli umożliwiają prawidłowe przedstawienie informacji o skutkach działań organizacji.
Wśród dziennikarzy, którzy dokonają wyboru najlepszego według nich raportu społecznego zgłoszonego do konkursu znajdują się: Piotr Aleksandrowicz – redaktor niezależny, Katarzyna Bachnik – redaktorka Harvard Business Review Polska, Maciej Danielewicz – redaktor naczelny Redakcji Ekonomicznej Polskiej Agencji Prasowej, Maciej Głogowski – szef redakcji ekonomicznej Radia TOK FM, Katarzyna Jędrzejewska – redaktorka Brief, dr Magdalena Krukowska – redaktorka Forbes, Piotr Mazurkiewicz – redaktor Rzeczpospolitej, Krzysztof Polak – redaktor Dziennika Gazety Prawnej, Maciej Samcik – redaktor Gazety Wyborczej oraz Wiktor Świetlik – dyrektor Centrum Monitoringu Wolności Prasy.
Do konkursu mogą zgłosić się wszystkie organizacje z siedzibą w Polsce posiadające raporty wydane w języku polskim i odnoszące się do działalności na terenie Polski, obejmujące sprawozdanie za rok 2011. Termin nadsyłania zgłoszeń trwa od 6 września do25 października 2012 roku. Raporty należy przesyłać poprzez aplikację online umieszczoną na stronie www.raportyspoleczne.pl, tam też znajduje się więcej informacji oraz regulamin konkursu. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 5 grudnia podczas konferencji podsumowującej konkurs.
Portal kampaniespołeczne.pl jest patronem medialnym konkursu.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy