Celem dorocznego konkursu Kampania Społeczna Roku jest promowanie dobrych praktyk w marketingu społecznym w Polsce. W tym roku do nagrody Kampania Społeczna Roku 2014 jury nominowało 35 kampanii.
W VII edycji Konkursu Kampania Społeczna Roku nadesłano opisy 74 kampanii w dwunastu kategoriach. Wśród zgłaszających znalazły się firmy, instytucje rządowe, organizacje pozarządowe, agencje reklamowe oraz PR, a także osoby prywatne.
Z każdym kolejnym rokiempowstaje coraz więcej kampanii społecznych, a co za tym idzie – rosną także wymagania jurorów odnośnie ich strategii, realizacji i skuteczności. Tegoroczne zgłoszenia miały bardzo wyrównany poziom, w związku z czym dyskusja była burzliwa, a głosy jurorów rozkładały się często równomiernie – mówi Paweł Prochenko, przewodniczący jury w Konkursie Kampania Społeczna Roku.
Jak co roku najlepszą kampanię w kategorii Akcje Zaangażowane Społecznie wybierali Internauci za pośrednictwem portalu kampaniespoleczne.pl, a najlepszą kampanię zagraniczną w kategorii Świat wybrało międzynarodowe jury. Tegoroczną nowością był z kolei konkurs „Kreatywny OOH” kierowany do autorów plakatów, bilbordów, projektów ambientowych, które powstały dla lub z myślą o jakieś organizacji pozarządowej czy akcji społecznej, ale nie zostały zrealizowane.
Wszystkie zwycięskie kampanie poznamy 19 maja w trakcie uroczystej Gali.
Nominacje KSR 2014:
Nominowani w kategorii Kampanie Organizacji Pozarządowych
- Nazwa kampanii: Głos Dzieci
Nadawca: UNICEF Polska
- Nazwa kampanii: Nie znasz, nie otwieraj
Nadawca: Fundacja Aktywnych Obywateli im. Józefa Dietla
- Nazwa kampanii: Photos for life
Nadawca: Fundacja Rak’n’Roll
- Nazwa kampanii: Stomalife
Nadawca: Polskie Towarzystwo Stomijne POL-ILKO
- Nazwa kampanii: Szacun Tropików
Nadawca: Fundacja Integracja
Nominowani w kategorii Kampanie Instytucji Publicznych
Kolejność alfabetyczna
- Nazwa kampanii: Dom, który dla mnie oszczędza
Nadawca: Ministerstwo Środowiska
- Nazwa kampanii: Dzieciaka i Loco przygody w sieci
Nadawca: Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji
- Nazwa kampanii: Jestem mamy i taty
Nadawca: Rzecznik Praw Dziecka
- Nazwa kampanii: Stop zwolnieniom z WF
Nadawca: Ministerstwo Sportu i Turystyki
Nominowani w kategorii Kampanie Firm i Fundacji Firm
Kolejność alfabetyczna
- Nazwa kampanii: Karmimy psiaki
Nadawca: Fundacja Sarigato
- Nazwa kampanii:Kochasz? Powiedz stop wariatom drogowym
Nadawca: Fundacja PZU
- Nazwa kampanii: Przygotuj się na wstrząs
Nadawca: Polfa Warszawa grupa Polpharma
Nominowani w kategorii Kampanie Lokalne
Kolejność alfabetyczna
- Nazwa kampanii: Możesz być po naszej stronie
Nadawca: Stowarzyszenie Pomocy Chorym Onkologicznie Różowe Okulary
- Nazwa kampanii: Rozmówki polsko-polskie
Nadawca: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie
Nominowani w kategorii Kampanie 1%
Kolejność alfabetyczna
- Nazwa kampanii: W rodzinie cieplej
Nadawca: Ośrodek Wsparcia Rodzinnej Opieki Zastępczej PORT Towarzystwo Nasz Dom
- Nazwa kampanii: Zobacz. Niewidome dzieci.
Nadawca: Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niewidomych i Słabowidzących „Tęcza”
Nominowani w kategorii Kampanie o tematyce zdrowotnej
Kolejność alfabetyczna
- Nazwa kampanii: Mam haka na raka
Nadawca: Polska Unia Onkologii / GlaxoSmithKline
- Nazwa kampanii: SM – WALCZ O SIEBIE
Nadawca: TELESCOPE, PTSR, Neuropozytywni, Fundacja Urszuli Jaworskiej
- Nazwa kampanii: Stoma Life
Nadawca: Polskie Towarzystwo Stomijne POL-ILKO
- Nazwa kampanii: Szacun tropików
Nadawca: Fundacja Integracja
- Nazwa kampanii: Truckers Life
Nadawca: Fundacja Truckers Life
Nominowani w kategorii Kampanie o tematyce ekologicznej
Kolejność alfabetyczna
- Nazwa kampanii: Dom, który dla mnie oszczędza
Nadawca: Ministerstwo Środowiska
- Nazwa kampanii: Poznaj swoją Naturę
Nadawca: Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska
Nominowani w kategorii Programy edukacyjne firm (CSR)
Kolejność alfabetyczna
- Nazwa kampanii: Akademia wynalazców im. Roberta Boscha
Nadawca: Robert Bosch Sp. z o.o.
Nominowani w kategorii Akcje zaangażowane firm (CSR)
Kolejność alfabetyczna
- Nazwa kampanii: Warsztaty Filmowe – Film „Akcja pod Choinką”
Nadawca: IQ Marketing (Poland), Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Piasecznie
- Nazwa kampanii: Bezpieczeństwo, moje drugie imię
Nadawca: Gdańsk Transport Company S.A.
Nominowani w kategorii Kampanie dla rozwoju (promocja m.in. miast, funduszy)
Kolejność alfabetyczna
- Nazwa kampanii: Łódź pozdrawia
Nadawca: Urząd miasta Łodzi
Nominowani w kategorii Marketing Zaangażowany Społecznie (CRM)
Kolejność alfabetyczna
Brak nominacji
Nominowani w kategorii Akcje Zaangażowane Społecznie
Kolejność alfabetyczna
- Nazwa kampanii: AD REM – Klaudia, Adrian
Nadawca: Stowarzyszenie Profilaktyki i Resocjalizacji „AD REM”
- Nazwa kampanii: Mięso
Nadawca: Kolektyw Filmowy MAMYTO!
- Nazwa kampanii: Mój Kot Ma Dom – akcja społeczna
Nadawca: Mój Kot Ma Dom – akcja społeczna
Nominowani w kategorii Kampanie Zagraniczne
Kolejność alfabetyczna
- Nazwa kampanii: Eyes on the road
Nadawca: Volkswagen
- Nazwa kampanii: How would you feel if your family abandoned you?
Nadawca: Royal Society for the Prevention of Cruelty to Animals (RSPCA)
- Nazwa kampanii: Kastrujemy bezdomność
Nadawca: Fundacja Karuna
- Nazwa kampanii: Mistakes
Nadawca: New Zealand Transport Agency
- Nazwa kampanii: Spot AnimalAbuse
Nadawca: Milwaukee County District Attorney
Kampanie zgłoszone w konkursie „Kreatywny OOH”
Kolejność alfabetyczna
- Nazwa kampanii: Autyzm – inny punkt widzenia
Nadawca: Fundacja Prodeste
- Nazwa kampanii: Hałaaaas
Nadawca: Progressivo PSV
- Nazwa kampanii: Ludzkość – jeden organizm
Nadawca: Mateusz Lechowicz
- Nazwa kampanii: Spracowane dłonie
Nadawca: Norbert Oruba
Więcej szczegółów na temat konkursu można znaleźć na stronie: konkurs.kampaniespoleczne.pl. Organizatorami konkursu są portal kampaniespoleczne.pl i Fundacja Komunikacji Społecznej, partnerami strategicznymi Polpharma oraz Jet Line Outdoor. Partnerzy konkursu to Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Związek Firm Public Relations, Francusko-Polska Izba Gospodarcza CCIFP. Patronatu medialnego udzielili: odpowiedzialnybiznes.pl, PRoto, Nowy Marketing, RMF Classic, HATALSKA.COM, ngo.pl, CSRinfo.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS