Artyści, dziennikarze i podróżnicy włączyli się 22 kwietnia 2008 w działania na rzecz ochrony klimatu. Kilkadziesiąt znanych nazwisk otwiera internetową społeczność Światoczułych. Wśród nich m.in. Ewelina Flinta, Dorota Wellman, Marcin Prokop i wiele innych osób ze świata rozrywki, kultury i sztuki. Klub Światoczułych powstał z inicjatywy firmy Bayer Sp. z o.o.
Klub jest częścią „Programu Ochrony Klimatu” realizowanego w ramach Programu Narodów Zjednoczonych do spraw Ochrony Środowiska (UNEP). Pozostałe elementy akcji to konkurs fotograficzny „Ekologia w Obiektywie”, konkurs studencki „Ambasador Zrównoważonego Rozwoju”, konkurs rysunkowy dla dzieci „Eko- Forum”.
– Podpisałam apel, ponieważ każdego dnia oszczędzam wodę, światło i segreguję śmieci. Proste czynności, które jednak wykonywane codziennie przez miliony ludzi przekładają się na ogromne oszczędności energetyczne. Tym samym chronimy nasz klimat i naszą planetę. Chcę dać przykład innym – mówi Ewelina Flinta.
Apel „Bądź Światoczuły” można znaleźć na stronie www.swiatoczuli.pl. Każdy kto podpisze się pod nim staje się członkiem klubu. W zamian może ściągnąć logo klubu, zamiesić je na własnej stronie internetowej lub wykorzystać w poczcie elektronicznej do dalszej promocji idei ochrony klimatu. W serwisie można również podzielić się dobrymi pomysłami na zachowania i działania proekologiczne z innymi klubowiczami. Szczególnie aktywni i pomysłowi klubowicze zostaną nagrodzeni ekologicznymi upominkami.
Do „światoczułych” należeć mogą wszyscy chętni, którzy ukończyli 12 lat. Klub jest przeznaczony dla osób fizycznych, wyjątkowo mogą się do niego zgłaszać klasy lub szkoły
19 listopada 2007 r. firma Bayer zainaugurowała zintegrowany Program Ochrony Klimatu „Bayer Climate Program”. Program obejmuje całą grupę Bayer i ma na celu dalsze zmniejszenie emisji CO2 w zakładach produkcyjnych oraz opracowywanie nowych rozwiązań umożliwiających lepszą ochronę klimatu i walkę ze zmianami klimatycznymi. W latach 2005–2020 firma zamierza ograniczyć emisję gazów cieplarnianych na tonę sprzedawanych produktów w ramach podgrup w sumie o 45%.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy