Duńskie Stowarzyszenie na Rzecz Walki z Rakiem w listopadzie 2007 roku przy pomocy agencji Halbye Kaag, JWT, zorganizowało słynną już, bo rozpowszechnioną intensywnie w internecie, viralową kampanię Tanning can kill you (Opalanie może Cię zabić).
Z racji specyficznego poczucia humoru (?) zaprezentowanego w spocie reklamowym i domniemanej reakcji lekkiego szoku, jakiego można doznać pod koniec jego emisji, a więc potencjalnej niejednoznaczności w jego ocenie – o opinię poprosiliśmy specjalistów z branży reklamowej i specjalistę z branży onkologicznej.
—–
Przemek Staniszewski, Strategic Director, Walk Group
Po obejrzeniu tej reklamy mógłbym dojść do jednego prostego wniosku: nigdy nie dostanę raka skóry. Jeżeli celem reklamy społecznej jest ekspozycja jakiegoś problemu i w tym kontekście promowanie postawy pożądanej i odpowiedzialnej to nie rozumiem czemu problem skądinąd poważny został sprowadzony do sytuacji marginalnej. Chyba że Duńczycy wizytą w solarium zaczynają i kończą każdy dzień. Gdyby ta reklama miała być dla mnie podstawowym źródłem informacji o zagrożeniu to wręcz mógłbym je zbagatelizować. Bo przecież ja do solarium nie chodzę…
—–
Magda Garncarek, Senior Account Manager, Walk Group
Reklama jest tandetna, nielogiczna i niepoważna. Zamiast wspierać „słuszną ideę”, tylko ośmiesza ją i pogrąża: problem raka skóry przedstawiony w ten sposób jest równie niewiarygodny, jak spot.
—–
doc. Włodzimierze Ruka, Polska Unia Onkologii
Mnie osobiście odpowiada taka reklama jako drastyczna forma informująca o zagrożeniach związanych z opalaniem w kontekście rozwoju nowotworów złośliwych skóry, ale nie wiem jak zareaguje polskie społeczeństwo na tego typu reklamę.
Co na to polskie społeczeństwo?
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.09.2023
Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie
-
04.08.2023
Porozmawiajmy szczerze o otyłości
-
12.05.2023
„Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?