FAST to angielski akronim, pomagający rozpoznać i odpowiednio zareagować w sytuacji podejrzenia udaru. Face czyli Twarz – czy twarz cierpiącej osoby nie stała się nagle asymetryczna lub nie potrafi się ona uśmiechnąć? Arms czyli Ręce – czy osoba, u której podejrzewamy udar, potrafi podnieść obie ręce i utrzymać je w górze? Speech czyli Mowa – czy mowa cierpiącej osoby nie stała się nagle bełkocząca lub splątana? Time czyli Czas – jeśli odpowiedź na którekolwiek z powyższych pytań brzmi tak, należy jak najszybciej wezwać pogotowie ratunkowe. Face, Arms, Speech, Time składają się razem na słowo FAST (szybko) – bowiem w przypadku udaru liczy się dosłownie każda sekunda.
Poprzednia odsłona kampanii Act FAST, zrealizowanej na zamówienie NHS (National Health Service, czyli brytyjskiego odpowiednika naszego NFZ-u), odniosła znaczny sukces w zwiększaniu świadomości na temat objawów udaru i zachęcaniu do dzwonienia pod numer alarmowy w sytuacji jego podejrzenia. Problem w tym, że odbiorcy często spodziewają się, iż objawy udaru będą spektakularne, dramatyczne i widoczne na pierwszy rzut oka. W rzeczywistości tak nie jest, niemniej – co wydaje się najistotniejsze – wszelkie oznaki udaru są zawsze stanem nagłym.
Dlatego nowa kampania, zrealizowana przez M&C Saatchi UK, kładzie nacisk na wczesne wykrywanie udarów, czyli szybkie reagowanie w sytuacji pierwszego niepokojącego sygnału. W 30-sekundowym klipie, wyreżyserowanym przez Toma Tagholma z Different Films, przedstawiono codzienne sytuacje, w których wszystko może wydawać się stosunkowo normalne, ale istnieją oznaki, że ktoś przechodzi udar:
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie