Zrób TO dla JAJ! To już jedenasta edycja kampanii Mosznowładcy. Mężczyźni zapuszczają wąsy, by zwrócić uwagę na ważną kwestię. Jednak, co najważniejsze – do końca listopada mogą wziąć udział w bezpłatnych badaniach na terenie całego kraju.
Co roku w Polsce na nowotwór jądra choruje ponad 1500 młodych mężczyzn – w tej grupie świadomość zagrożenia jest szczególnie niska. Na szczęście rak jądra jest możliwy do wyleczenia niemal w 100% przypadków – trzeba go jednak odpowiednio wcześnie wykryć. Pierwszym krokiem do zapewnienia sobie bezpieczeństwa jest nauka samobadania. Charakter znalezionej zmiany wskaże ultrasonografia jąder. Organizatorzy akcji zapewniają na większości wydarzeń podwójny gabinet ultrasonograficzny, który pozwala przebadać nawet 500 osób dziennie!
Na badania nie można się zapisać – decyduje kolejność przybycia. Panowie w wieku 18 – 40 mogą skorzystać z USG jąder, a 40+ z badania poziomu PSA. Nie ma się czego obawiać, badania są bezbolesne i nie wymagają żadnych przygotowań poza zachowaniem higieny osobistej. Wyniki badań USG dostępne są od razu. Badań PSA – do 10 minut. Ważne! Ilość testów PSA na każdym wydarzeniu jest ograniczona.
Kampania Mosznowładcy dotyczy jednak nie tylko intymnego zdrowia fizycznego, ale i psychicznego. – To, co dzieje się w męskiej głowie jest równie ważne jak to, co dzieje się w majtkach – przekonują organizatorzy akcji. Po pandemii COVID-19 z powodu społecznej izolacji, ale także pogorszenia się warunków ekonomicznych wielu osób, liczba samobójstw wśród mężczyzn zwiększyła się aż o 20 proc. Informacje o tym coraz częściej pojawiają się w mainstreamowych mediach, co jeszcze bardziej skłania do podjęcia działań na tym polu. Kwestie zdrowia psychicznego są obecnie równie dużym wyzwaniem jak diagnostyka i leczenie nowotworów.
Realizację kampanii po raz dziesiąty umożliwiają Nationale-Nederlanden oraz galerie, w których realizowane są wydarzenia. Partnerami technologicznymi pozostają firmy Hydrex z marką Domowe Laboratorium oraz Profimedical, a personel medyczny zapewnia specjalizująca się w realizacji badań przesiewowych firma W+B. Akcję wspiera także Olivia Garden i jej ambasadorzy.
Do tej pory udało się przebadać ponad 30 000 mężczyzn.
STRONA KAMPANII MOSZNOWŁADCY 2024:
www.mosznowladcy.pl
HARMONOGRAM WYDARZEŃ:
12 października – Gdańsk
Galeria Przymorze
19 października – Łódź
Centrum Handlowe Tulipan
26 października – Bytom
Centrum Handlowe Plejada
09 listopada – Kraków
Galeria Bronowice
09 listopada – Zielona Góra
Focus Mall Zielona Góra
16 listopada – Warszawa
Promenada
16 listopada – Szczecin
Galaxy – Centrum Handlowo-Rozrywkowe
23 listopada – Wrocław
Galeria Dominikańska
30 listopada – Katowice
Galeria Katowicka
30 listopada – Gorzów Wielkopolski
NoVa Park
oprac: Karolina Sendal
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.12.2024
Inicjacja alkoholowa dzieci w Polsce. Raport
-
27.12.2024
Święta, święta i… do kosza
-
23.12.2024
Mennica Polska wybiła pierwszą monetę zaprojektowaną przez dziecko
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
15.12.2024
Sportkrastynacja. Co to takiego?
-
10.12.2024
Sigma — Młodzieżowym Słowem Roku 2024