W jednej sekundzie
Jednym z większych wyzwań, stojących przed twórcami kampanii społecznych, jest sprawienie, by odbiorcy potrafili wyobrazić sobie całkowicie im obce stany psychiczne czy emocjonalne. Przykładem może być choroba Alzheimera. Chociaż stosunkowo łatwo nakreślić jej zewnętrzne symptomy, w zasadzie nie sposób ukazać ją „od środka” – opisać, jak postrzega i odczuwa świat osoba na nią cierpiąca.
Z tym większym uznaniem należy powitać kampanię Second (Sekunda), zrealizowaną na zamówienie organizacji The Fight Against Alzheimer’s Association. Za pomocą niezwykle malarskich, fotograficznych kadrów jej twórcom udało się oddać charakterystyczne dla choroby Alzheimera „prześwity” świadomości. Osoby na zdjęciach wynurzają się z mroku na światło dzienne, by chwilę później ponownie się w mroku zanurzyć. Podobnie chorzy na Alzheimera – w jednej sekundzie odzyskują świadomość, by chwilę później ją stracić:
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów