Trwa 2.edycja Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego dla Młodzieży „Mam haka na raka”. Akces do programu skierowanego do młodzieży szkół ponadgimnazjalnych, zgłosiło aż 651 zespołów (3.200 osób).
Celem programu jest zwiększanie wiedzy na temat nowotworów wśród młodych ludzi, angażując ich w działania lokalne oraz opracowanie projektu kampanii społecznej. Młodzież uczestnicząca w projekcie zmierzy się tym razem z problematyką raka szyjki macicy. W skali całego świata rak szyjki macicy jest drugim, co do częstości występowania rakiem, który dotyka kobiety i drugą przyczyną zgonów wśród kobiet z powodu raka. Szacuje się, że na świecie liczba kobiet chorych na raka szyjki macicy sięga 1,4 miliona. W Polsce choruje na ten typ raka ponad 3.600 kobiet rocznie, z czego umiera co roku ok. 2.000 – jest to jeden z najwyższych wskaźników w Europie.
W ramach programu młodzi ludzie edukują i zachęcają swoich bliskich do dbania o zdrowie oraz korzystania z regularnych, powszechnie dostępnych badań profilaktycznych w kierunku chorób nowotworowych.
Program składa się z kilku etapów. Najpierw młodzież szkoli się pod okiem lekarzy zdobywając wiedzę z zakresu onkologii, a potem organizuje działania skierowane do lokalnych społeczności: rodziny, przyjaciół, znajomych. Zespoły, które osiągną najlepsze rezultaty, zostaną przeszkolone pod kątem przygotowywania kampanii, a następnie same opracują swoje pomysły. Zwycięski projekt zostanie zrealizowany jako ogólnopolska kampania społeczna. W bieżącej edycji programu rozszerzono formułę konkursu oraz udostępniono narzędzia edukacji on-line. Gala finałowa 2.edycji zaplanowana jest na czerwiec br.
W pierwszej edycji programu zwyciężył projekt zespołu z Ząbkowic Śląskich – “Wystarczy tak niewiele”. W ramach nagrody, młodzi twórcy wyjechali na wakacyjny obóz językowy do Wielkiej Brytanii, a pracownia biologiczna w ich szkole otrzymała dodatkowe wyposażenie. Na uczestników tegorocznej edycji organizatorzy również przygotowali nagrody: wycieczki, sprzęt elektroniczny oraz pomoce dydaktyczne.
Patronat merytoryczny nad programem sprawują: Polska Unia Onkologii oraz GlaxoSmithKline Podobnie jak w ubiegłym roku do programu licznie włączyły się stowarzyszenia pacjentów, m.in. Kwiat Kobiecości, Amazonki, Fundacja Wygrajmy Zdrowie oraz Fundacja Psychoonkologii Ogród Nadziei.
Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka Na Raka” zrealizowany przez Feedback/Hill and Knowlton dla GlaxoSmithKline zwyciężył w kategorii kampanii narodowych i regionalnych w konkursie European Excellence Awards 2008.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS